Vattengrav/bank-placering

älgen

Trådstartare
Funderar på att bygga en bank resp vattengrav på ridbanan.

Måtten är ca 40*80. Alltså rejält tilltaget.

Det jag funderar på är vilken placering som kan bli den bästa?
En av långsidora måste vara fri då vi även löshoppar en hel del.

Tips och ideer?

Sv: Vattengrav/bank-placering

vattengrav 5 m innanför spåret på långsidan, bank 5-10 m innanför spåret på kortsidan...

Om man tränar på hindren elelr bygger banor..är det inte bättre att ha banken mer i mitten av banan sas?

Funderar mest på hur man får mest nytta av placeringen om du förstår vad jag menar.

vattengrav på parallelt med långsidan är ju bra då man kan behöva "rida på" sådana hinde rlite extra..

Vad hade du tänkt ha för bank? bara en vanlig "låda" eller med trappsteg, sluttnung på ngt håll? fyrkantig eller avlång?
Sådan här har vi i vår klubb, tycker den är bra, kan hoppas med många variationer...

bank.gif

annars tycker jag placeringen hade blivit br någonstans inom de skuggade områdena.. banken diagonalt

placering.gif

Väldigt slarviga ritningar:angel:

Måtten är ca 40*80. Alltså rejält tilltaget.

Haha, jag trodder att du menade att vattengraven skulle vara 40*80 cm! Rejält tilltaget, vadå, det är ju jättelitet tänkte jag:p

:rofl: :rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 654
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar