Vattenband???

Piamaria

Trådstartare
Har fått rådet att i rehabsyfte vattenträna min häst i ett par veckor och det är alldeles säkert jättebra men.............jag har ju en vattenrädd häst???!!:confused: Han är spänd som en fiolsträng när han duschas och sjukt larvig i hagen när jag byter vatten där. Någon med erfarenhet av vattenträning just på band?? Det är mycket kunnigt folk som har hand om detta ställe och de har mitt största förtroende men det är ju min häst och jag vet hur spänd han kan bli!! Ve och fasa om han gör sig illa!!!

Sv: Vattenband???

Är han lika rädd för vatten "på marken" så att säga? Vattenpölar? Vattengravar? Sjöar?

Nu har inte jag någon erfarenhet av vattenträning på band så jag vet inte, men det känns på något sätt som det går bättre på det sättet än att du ska tvinga hästen ned i en sjö eller verkligen spruta vatten på den. Jag antar att man kommer ta det ganska försiktigt första gångerna så att hästen vänjer sig. Oavsätt vattenrädsla eller inte är det ju inte något som en vanlig häst gör varje dag direkt. Det kommer säkert gå jättebra : )

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 553
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka