Vattenband -> skritta i havet

Sockerbit

Trådstartare
Såg en film om vattenband nyss, där hästarna fick gå på band i 2-gradigt vatten. De rada upp alla fördelar och positiva effekter det hade. Men så slog det mig... om man bor nära vattnet (vilket jag gör), borde det inte vara minst lika "bra" att skritta i vattenbrynet? :idea: Tankar någon?

Sv: Vattenband -> skritta i havet

Problemet är väl att strandkanten ofta lutar, dvs hästen går snett. Fast om det är långgrunt kan det ju funka att gå rakt ut och sen vända och gå in igen, ett antal gånger!

missan

Problemet är väl att strandkanten ofta lutar, dvs hästen går snett. Fast om det är långgrunt kan det ju funka att gå rakt ut och sen vända och gå in igen, ett antal gånger!

missan

Sluttningen är inget problem på vår strand... en av sveriges förmodligen mest långgrunda strand. Utan att överdriva så kan man gå säkert 500 meter rakt ut i havet och fortfarande bara ha vatten till knäna, som mest till midjan beroende på tidvatten ;)

ÅÅååå va avis jag blir... Jag skulle åxå vilja kunna "vattenträna" min häst så...
Självklart är det kanonbra träning ! (långgrund strand)

Men hur är underlaget? Jag brukar inte vilja rida i sand för mycket då det känns som att det sliter en del. Kan ha fel.

Underlaget är fast, det är inte som att springa i en djup sandlåda ;)

När vattnet drar sig tillbaka så frigörs flera fotbollsplaner stora ytor med PERFEKT slätt underlag som är sådär lagom fast men ändå sviktande :D

Åh det låter ju perfekt! Lite avundsjuk blir jag..

Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
27 281
Senast: Krålus
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 077
Senast: shia
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 134
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?