S

Sacramento_Song

Hur mycket dricker en häst på ett dygn på ett ungefär? :confused:

I genomsnitt ca 20 liter.

Men beroende på ras, väderlek och arbete så kan det variera från allt mellan 10 liter till uppemot 40 liter per dag.

Min häst dricker ca 30 liter inne ute vet jag inte ..där har dom bad kar och det går ca ett badkar om dan.
Men mellan 20 till 60 skulle jag nog tippa på.Beror lite på om den har vatten kopp eller hink.

Jag e inte helt säker men jag e för mig att en häst bör få i sig ca 60 liter vatten.(en stor häst på ca 165)

Liknande trådar

Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 189
Senast: sjoberga
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
265
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp