Vätskesamling

Uppsnarjd

Trådstartare
Min häst har fått nån form av vätskesamling, och undrar om nån råkat ut för det och har en aning om vad det kan vara. Ringt in var den sitter på bilden nedan (är dock inte min häst utan första bästa på Google)

hst.jpg

Han har tidigare ofta varit hård och svullen här, dock i stort sett endast på ena sidan, men det har gått hålla nere med hjälp av massage och stretching. Nu har det dock blivit mjukt och vätskefyllt istället, det började med endast ena sidan plus att han var halt på det frambenet. Men efter vila och lite hjälp av massör och kiropraktor har hältan helt försvunnit. Vätskesamlingen är dock kvar och är nu på båda sidorna, nån dag har den varit så stor att den nästan gått från manke till armbåge. Han verka inte ha speciellt ont av det, han är pigg och glad, dock är han inte riktigt lika framåt som han var innan, men ingen jätteskillnad, och han går inte lika avslappnat när man rider.
Ingen av de som tittat på honom inkl veterinären vet vad det är eller vad det beror på.
Tanken är att jag ska köra honom till en klinik och göra ultraljud/röntgen på honom, men tänkte att nån här kanske vet vad det är.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 821
Senast: Josofinito
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 811
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 978
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka