vätskefyllt .. ?

V

vblpower

På en hästs huvud på undersidan där man ska sätta nosgrimman finns det som en vätskefylld boll under huden. men är det normalt? har inte tänkt på det så mkt.

(lite svårt att förklara)

Sv: vätskefyllt .. ?

Tja en idé kan vara att se efter på ett par-tre andra hästar. Om alla har "bollen", så är det nog normalt ;)

Sommartid kan jag tycka att det blir vanligare, har inte sett det på alla, men många. Så det är nog hyfsat normalt.

Många som får av det första gröna nu på våren ,mellan ganacherna blir det som vätskefylld avlång bula (om det kan vara det ni menar?)Ena stoet i stallet har bakom ganacherna så hon ser ut som en hamster varje vår.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: skogaliten
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka