Sv: Vätskefylld svullnad
Men kan hon reagera så långt efter hon haft sadelgjord på sig? Det var nog iaf 3-4veckor sedan för jag har ridit barbacka sen o sen har hon vilat en del..men jag ska testa med annan gjord har en ny dressyrgjord, anatomisk, utan resår, man kanske kan dra för hårt med resår...hmm...Hon har ju dressyrsadel så det är inga problem o få stropparna o räcka..hihihhi
Jag lär ju låta henne vara utan gjord tills det är borta iaf, hon var bättre redan igår, det kommer några dgr o sen är det borta igen. Det var nog iaf två år sedan hon hade såna svullnader förutom denna gång. Det dyker upp som gubben ur lådan..för hon är som sagt lika pigg om inte piggare än vanligt o mår alldeles utmärkt. Springer som galen i snön o leker, äter bra o dricker bra, fin i pälsen som alltid osv Jag har svårt o tro att hon är sjuk, denna gång var det väldigt lite svullnad man såg det inte men eftersom jag klämmer på henne dagligen så kände jag det under all fluff som en fjording får på vintern..dom andra gångerna har det varit mkt kraftigare svullnad men det har även det gått ner på några dgr utan åtgärd...
Jag ska höra med min Equiterapeut hon är riktigt duktig, hon är utbildad även kinesisk läkekonst för häst så hon kanske har hört talats om detta eftersom ingen vet. jag pratat med har en aning..Hon är ju lite underlig mitt sto för hon får ju mjölk vid brunst osv osv