? Vadå avtal med polisen, det är ett avtal mellan arbetsgivare o arbetstagare. Polisen kommer väl inte in förrän efter det att olagligheter begåtts.Avtal med polisen som ger butikspersonal såna befogenheter förekommer näppeligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
? Vadå avtal med polisen, det är ett avtal mellan arbetsgivare o arbetstagare. Polisen kommer väl inte in förrän efter det att olagligheter begåtts.Avtal med polisen som ger butikspersonal såna befogenheter förekommer näppeligen.
Arbetsgivaren kan genom avtal reglera rätten att kolla din firmabil, din (företags)laptop, din (företags)telefon etc etc så varför inte din handväska i samband med att du lämnar butiken?Skitsnack. Har du ens läst fappen innan du kommer med dina påståenden?
? Vadå avtal med polisen, det är ett avtal mellan arbetsgivare o arbetstagare. Polisen kommer väl inte in förrän efter det att olagligheter begåtts.
Ni som är så obekväma med att samarbeta och vara tillmötesgående gentemot handelspersonal:
Hade ni själva kunnat arbeta i en butik där policyn är att ni vid arbete i kassa måste be varje kund visa upp insidan av sin medhavda väska och även be dem öppna jackan?
Konsekvensen av att inte göra detta är att man inte kan arbeta kvar på arbetsplatsen.
Kan ju också vara något att ta i beaktande när man väljer hur tillmötesgående man ska vara gentemot kassapersonalen.
Om arbetsgivaren i sitt anställningsavtal reglerar rätten att kontrollera sin personal så länge de befinner sig på arbetsplatsen så är det väl mellan antingen personalen/facket o arbetsgivaren..Mja, vanliga anställda har ingen juridisk rätt att stoppa folk och kräva att de ska få gå igenom väskor odyl. oavsett vad arbetsgivaren tycker. Det har redan avhandlats ett flertal gånger i tråden.
För att den inte tillhör företaget?Arbetsgivaren kan genom avtal reglera rätten att kolla din firmabil, din (företags)laptop, din (företags)telefon etc etc så varför inte din handväska i samband med att du lämnar butiken?
Som sagt var, det beror på ett eventuellt avtal, du befinner dig i ett anställningsförhållande och befinner dig fysisk på din arbetsplats, då gäller inte samma villkor som hemma på din mammas gataFör att den inte tillhör företaget?
Jag som kund har inte skrivit på något avtal att personal ska kunna visitera mig på misstanke innan jag kliver in i butiken. Enkelt.Om arbetsgivaren i sitt anställningsavtal reglerar rätten att kontrollera sin personal så länge de befinner sig på arbetsplatsen så är det väl mellan antingen personalen/facket o arbetsgivaren..
Som kund accepterar du att bli uppmanad att visa upp din väska, nekar du så kan du kvarhållas tills polisen anländer.Jag som kund har inte skrivit på något avtal att personal ska kunna visitera mig på misstanke innan jag kliver in i butiken. Enkelt.
Som kund accepterar du att bli uppmanad att visa upp din väska, nekar du så kan du kvarhållas tills polisen anländer.
Alltså är det ett tämligen hypotetiskt scenario och inget som frekvent förekommer och därmed så är det en ickefråga om vad man tycker om att jobba i en butik där varje kund ombeds att visa väska/öppna jacka.
Jättebra, initial-kostnaden är 5000:- per påbörjad timme + 1500:- i framkörning per påbörjad mil.Jag avtalar härmed, med min sambo att @landsbygdsbo ska städa vårt hus 3 gånger i veckan i kommande 10 år för nu är det inte dennes mammas gata utan MIN gata och här gäller mina regler!
Hade ni själva kunnat arbeta i en butik där policyn är att ni vid arbete i kassa måste be varje kund visa upp insidan av sin medhavda väska och även be dem öppna jackan?
Om en kund kommer till dig och säger att han eller hon såg att en annan kund stoppade på sig något så måste du agera och det direkt mot den kunden
Älskade du, du skrev ju precis att två helt utomstående kunde avtala om något som rör en tredje part och nu går det inte längre. Jag förstår ingenting?Jättebra, initial-kostnaden är 5000:- per påbörjad timme + 1500:- i framkörning per påbörjad mil.
Acceptera det så har du ett avtal, innan du gör det så har du bara ett förslag från din sida så fungerar det nämligen uti i den vuxna världen
Maila dina kontaktinfo så sänder jag avtal för påskrift
@deathslyna Men precis det räcker ju med att ha antagits att någon läst texten så har det ju ingåtts ett avtal, så att ändra på ingånget avtal och komma med efterkonstruktionen ersättning och betalning bara sådär måste ju vara ett solklart avtalsbrott [/QUO TRE