Sv: "Väskan"
Glöm för allt i världen inte kamera och film!! Och batterier till kameran... Speciellt om ni har digitalkamera... Sen som sagt något att läsa, ammningsstunderna kan bli långa i början, eller oxå får du kanske en sjusovare så det kan vara kul att sysselsätta sig med, även till förlossningen om man klara av att läsa då, jag tyckte att det var skönt att koncentrera mig på något annat en stund, men jag kom inte ihåg vad jag läste...
Godis och coca cola... Coca cola var det enda som var gott för mig på förlossningen... Allt annat fick jag kräkkänslor av...
Men som sagt, kolla upp vad som gäller på erat BB, om du behöver ha med blöjor och bindor eller om du får det där.
Telefonlista till alla som du kan tänkas ringa, ofta får man inte slå på mobilen och då har man inte en anning om några nummer...
Papper och penna, ibland vill man skriva upp saker och då blir man jätteirreterad att ingen har papper och penna... Jag hade en massa ideér till ombyggnad av vårat hus... Om de var bra vet jag egentligen inte men jag ville hemskt gärna skriva upp dem...
Och sen satt jag och skrev olika kombinationer av namn uppe på BB och funderade på om de passade våran bebis...
Och så skrev jag lite dagboks anteckningar, väldigt roligt senare för man glömmer något extremt fort men för lite sömn och en massa ammning... Och skriva upp adress och telefon nummer om man får någon BB kompis osv.
Hm ja det var det jag kom på nu... Plus det som du redan hade packat förstås, sen kommer du säkert att skicka efter en massa saker när du väl ligger på BB men det hör till!
Det jag kommer att inhandla och ta med den här gången det är en bra bröstpump så att jag får igång ammningen den här gången!!