M

Mariqa

sällskapshästen har fått små "vårtor"... Det ser ut som "hudbildningar" eller fästingar. Hon har fått några på huvet o på magen. nån som vet vad dom kan ha kommit ifrån? :confused:

Hästvårtor = inkar.
Är det fästingar så borde du ju märka om det är sådana istället för inkar.

asså nej det är inte fästingar, dom är i olika storlekar, dom minsta är i samma storlek som en fästing, men det är ingen. dom större ser kan klart o tydligt att det är utbucktningar(?) av huden, jag undrar bara hur tusan dom kom dit :confused:

Hur gammal är hästen??
Det kan vara unghästvårtor. (kan uppkomma på något äldre hästar oxå)
Är det unghästvårtor så försvinner dem av sig självt!

det är då inget farligt iallafall min fd. häst hade(har) så ännu och lider inte utav det.

Veterinären kan enkelt ta bort inkarna, men det är ju inget farligt som sagt utan mer ett "skönhetsfel." Dessutom är det stor chans att de växer ut igen...

Min häst fick nått liknande på mulen och runt omkring.
De satt där någon månad och sedan försvann dem av sig själv.

Ytterligare några månader senare fick han helt plötsligt inkar som nu efter ½ är borta.

vet inte varför de uppstod och inte heller hur de vips var borta :confused:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 133
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Lillkin
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024