Idag var jag och Fröken iväg på årets första dressyrtävling, två gånger LB:2. Förklass + lagklass. Vår andra (och tredje) start totalt, och hästens 4e. Hon gick tre tävlingar i lagserien i höstas och efter det har hon startat 6st hopptävlingar (där hon nu gått felfritt i 110cm)
Relativt varm dag, tog en lång men långsam framridning. Målet var att andas genom hela programmet och att, om hon började konstra/fjanta sig, rida på frammåt. Hemliga önske-målet var att komma över 60%, Hästen blev spänd när vi kom in på banan, och det blev lite undertempo, men vi nådde 60,833%
Jag var så fantastiskt nöjd med min lilla skrutt, även om vi fick ett omslag i ena galoppen och dörren på långsidan var jättesuperfarlig.
Andra start blev hon nästan lite loj, men vilken ridning jag kunde komma till. Litet taktfel i skrittdelen (ett travsteg) samt ett nästan komplett stopp när vi skulle galoppera förbi domaren. Vi fick 67,500% och blev placerade på en femteplats (av totalt 6 placerade) Personbästa fullständigt krossat och Fröken är värd minst en miljon. Det var så himla roligt att kunna visa hur fin hon egentligen är hemma, liksom.
Nu sitter jag mest och njuter och kan inte sluta se ut så här
Det enda jobbiga var att min ganska lättlastade häst helt plötsligt inte skulle kliva på släpet för att åka hem.