På det igen på måndag då vi startar igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
synd att det är ont om tillfällen!Då var första dressyren för i år avklarad. 63% i LC. Gick riktigt dåligt. Hästen var stissig och ville bara springa. Jag blev stressad gjorde en tankevurpa och höll på att rida fel. Men räddade ändå upp det med lite sen väg. 60,8% i LB. Hästen var mer avslappnad även om hon fortfarande var spänd (dommarbordet och dörren till ridhuset). Lite dåligt tempo och längningarna var inte tillräckliga men är ändå relativt nöjd. Tyckte kanske att jag kunde fått någon % mer. Men vi får kämpa vidare. Tyvärr är det dåligt med dressyrtävlingar framöver. Finns ingenting på min nivå. Hoppas på fler i sommar och i höst.
Vilka blir det som ska till Ystad om 2 veckor?
Jag avstår nog, det blev ju långbaneprogram, jag hade siktat in mig på LB:1 och ev LA:1 om det kändes bra. Väntar ju dessutom föl typ då. Men om jag inte vakat under natten åker jag kanske dit och tittar en sväng.Vilka blir det som ska till Ystad om 2 veckor?
För oss blir det debut på lång bana och jag är supernervös för detJag avstår nog, det blev ju långbaneprogram, jag hade siktat in mig på LB:1 och ev LA:1 om det kändes bra. Väntar ju dessutom föl typ då. Men om jag inte vakat under natten åker jag kanske dit och tittar en sväng.
För oss blir det debut på lång bana och jag är supernervös för det
Nog mest brist på rutin. Har kort bana hemma, så det är vad jag rider på till vardags. Och så tanken på att medellinjen är 60 meter lång och ska vara rak.... Och så är det de där galoppdiagonalerna med övergång till trav, de tycker jag är kluriga fast det har ju inte med banans längd att göraMåste fråga vad det är med lång bana som känns svårare? Här uppe är det ytterst sällan det är kortbaneprogram för häst. Vi har provat på våra tävlingar, men det är inte särskilt populärt.
De diagonalerna är ju kluriga eftersom man måste fatta galopp mot domarkortsidan :-D Min häst funkar nog på lång bana, även om jag bara provat en gång, och då fick utgå pga ovannämnda problem. Men han är ju lusitano och är ju mer kvick än stabil liksom. Hannoveranern var ju bara att styra in på en linje och sitta still, hon kunde gå i en evighet i samma skola eller rörelse, bara jag riktade in henne och inte störde. Med lusitanon är mycket svängar en bra grej istället. Men såna saker är ändå underordnat just nu, vi behöver ut och se lite olika banor och platser och få det ovanliga att bli lite mer vanligt. Vanligt är bra, tycker han, ovanligt är sjukt läbbigt. Jag rider en P&R på samma ställe kommande helg istället, känns lugnare inför fölningen.Nog mest brist på rutin. Har kort bana hemma, så det är vad jag rider på till vardags. Och så tanken på att medellinjen är 60 meter lång och ska vara rak.... Och så är det de där galoppdiagonalerna med övergång till trav, de tycker jag är kluriga fast det har ju inte med banans längd att göra
De diagonalerna är ju kluriga eftersom man måste fatta galopp mot domarkortsidan :-D Min häst funkar nog på lång bana, även om jag bara provat en gång, och då fick utgå pga ovannämnda problem. Men han är ju lusitano och är ju mer kvick än stabil liksom. Hannoveranern var ju bara att styra in på en linje och sitta still, hon kunde gå i en evighet i samma skola eller rörelse, bara jag riktade in henne och inte störde. Med lusitanon är mycket svängar en bra grej istället. Men såna saker är ändå underordnat just nu, vi behöver ut och se lite olika banor och platser och få det ovanliga att bli lite mer vanligt. Vanligt är bra, tycker han, ovanligt är sjukt läbbigt. Jag rider en P&R på samma ställe kommande helg istället, känns lugnare inför fölningen.
Stabil i psyket är inte vår grej :-DJag gillar också mycket svängar, så jag klarar av att hålla ihop allting. Har ju en frieser som är väldigt stabil i psyket, så det svåra är att han har 4 ben och ibland tycker han det är många när man ska hålla rätt på dem . Men, någon gång måste jag testa, utmana mig själv!
Hahah, det tror jag inte Jag och mitt lilla odjur har bara varit på en tävling hittills. Ser du en liten brun häst som lever rövare på en framridning någon gång så är det förmodligen han, dock Sorry för OT...
Jag ska till Ystad och jag håller på att dö av nervositet Är anmäld till LC:2 (vilket vi har ridit de andra två tävlingarna) och LB:2. Jag är sååå rädd att han ska koka över och bara galoppera. Han gör det när han blir spänd, han släpper liksom kontakten helt och vad jag än gör så blir det galopp. Synd att traven alltid är först, det blir alltid mycket bättre när han väl har fått galoppera
Hursomhelst så är jag rätt övertygad om att LB:2 kommer gå skitkasst med tanke på att han blir "triggad" av volter...