@shipwreckgirl I LC när det är fri skritt ska du släppa tygeln helt, dvs hålla i spännet på tygeln. Gör du det kan det nog inte se ut som om du tjuvhåller även om pålle har lång hals . Annars får du köpa längre tyglar .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Red LB:1, höll i spännet, men man rider från domaren så hon kan inte ha sett helt ok.
I LB1 ska man länga formen i skritt genom att ge längre tygel. Det innebär INTE hela tygellängden så det verkar denna domare ha missuppfattat i så fall. Alternativt så gav du hela tygellängden och h*n påpekade att så ska det inte vara.
Tänk ökad skritt i form men steglängd/energi som vanlig mellanskritt.
I LB1 ska man länga formen i skritt genom att ge längre tygel. Det innebär INTE hela tygellängden så det verkar denna domare ha missuppfattat i så fall. Alternativt så gav du hela tygellängden och h*n påpekade att så ska det inte vara.
Tänk ökad skritt i form men steglängd/energi som vanlig mellanskritt.
Tävling igår igen. Vi har haft lite dålig förberedelse pga min graviditet som gjorde sig påmind vilket har lett till svårigheter att komma till ridning. Det var dock som bortblåst igår, hon var så otroligt fin på framridningen Satt verkligen och njöt! Tyvärr orkade vi inte riktigt hålla kvar den känslan inne på banan och med ett avbrott i galoppen så blev procenten endast dryga 61%. Känner mig ändå extremt nöjd med just framridningen och att jag hittat tillbaka till bra ridning efter den dåliga veckan som varit.