Vårtecken

aprilmaj

Trådstartare
Blev så glad nyss när jag såg det första sångsvansträcket för i år.

Förra helgen såg jag en nyckelpiga. Snödropparna har kommit.

Vad har ni sett för vårtecken?
 
Mina perenner har börjat spira. Det är bl.a. vitpytta, pion, mynta och kantnepeta som visar livstecken.

Här är det vitpytta på bild men jag kommer fortfarande att vänta med vårstädningen.
20150221_115810-liten.jpg
 
Mina perenner har börjat spira. Det är bl.a. vitpytta, pion, mynta och kantnepeta som visar livstecken.

Här är det vitpytta på bild men jag kommer fortfarande att vänta med vårstädningen.
20150221_115810-liten.jpg
(OT: Vitpytta måste jag skaffa, om det inte redan finns här förstås. Inte enbart för namnets skull men nästan :))
 
Fåglarna kvittrar hysterisk.
Bäcken har vårflod. Den har stigit en halvmeter och det brusar högt från vattenfallet - det hörs över hela tomten.
Isen är borta från infarten och jag kan gå till postlådan utan fara för liv och lem.

Dessutom har SMHI proklamerat vår idag!!!
 
Snödropparna har ju funnits ett tag, sen sticker det upp lite andra lökar här och var när snön töar. Både katten och hästen fäller :P.
 
Kan det vara påskliljor som har börjat kika fram i min rabatt bland fågelmatsresterna?
Kan inte minnas vad som brukar komma upp där... :p

IMG_20150223_095714_zpslyfxviya.jpg
 

Liknande trådar

Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 110
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp