Vart tog hingsten vägen?

Sv: Vart tog hingsten vägen?

Det är ju verkligen inte gratis att få en hingst godkänd så man kan ju undra vad det handlar om. Sen vet jag inte hur mycket ston han hade fått i alla fall. Med både PE och HA gillade hur han hoppade men exteriören var kanske inte den bästa.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Det är ju för att du valde fel länk ?

Slår man på Quintero får man upp 8 hästar varav den länken jag länkade till.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Glöm inte att numera blir hingstarna godkända på livstid, därav kan det vara ett smart drag att få hingsten godkänd när den så att säga är på topp även om de inte planerar en direkt avelskarriär.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Men så var det väl inte inför förra årets bruksprov? Det kom väl i det reviderade reglementet nu i höstas?
 
Var är/gör Baltimore nuförtiden? Enligt fei database tävlades han av RGB lite smått i aug/sep i år. Är tanken att Roffe ska matcha honom nu? Ska han verkar i avel nästa år?
 
Var är/gör Baltimore nuförtiden? Enligt fei database tävlades han av RGB lite smått i aug/sep i år. Är tanken att Roffe ska matcha honom nu? Ska han verkar i avel nästa år?

Enligt media ska han nu återgår till Magnus Österlund och mestadels verka i avlen... Tråkigt för sporten såklart, många hade nog höga förhoppningar på att Baltimore var en framtida mästerskapshäst för Sverige.
 
Enligt media ska han nu återgår till Magnus Österlund och mestadels verka i avlen... Tråkigt för sporten såklart, många hade nog höga förhoppningar på att Baltimore var en framtida mästerskapshäst för Sverige.

Man får anta att han inte räckte till, då? Vilket ju iofs inte känns som den bästa marknadsföringen i aveln heller, men vad vet jag. Men har han varit hos de bästa ryttarna som landet kan erbjuda, och de inte tycker de kan få honom att prestera på topp, då kanske det inte är så stor förlust för sporten om han fokuserar på aveln istället.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 179
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp