Vart tog hingsten vägen?

Sv: Vart tog hingsten vägen?

Och när du nämnde Cathageno började jag tänka på Camiell-Flamingo Z. Vet att han kastrerades, men vart tog han vägen sen?

...och VDL Orestus och den där andra fuxen Peter Eriksson hade, den hette nåt på G som liknade Gribaldi typ.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Garibaldi?

Var det inte camiell som förolyckades i sin hage? Tror man kan läsa om det på "vart tog hingsten vägen" som flyinge iaf hade på sin tidigare hemsida
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Och när du nämnde Cathageno började jag tänka på Camiell-Flamingo Z. Vet att han kastrerades, men vart tog han vägen sen?

...och VDL Orestus och den där andra fuxen Peter Eriksson hade, den hette nåt på G som liknade Gribaldi typ.

Camiell tävlar dressyr på MSVA och St: George nivå nu.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Orestus är eller var på Ireland tävlat mästerskap odyl. Garibaldi var brun inte fux, exporterades till Italien -99 har lite i bakhuvudet att han dog för något år sedan men kan blanda ihop honom med någon annan.

Vet inte vilken fux du tänker på ?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Varken Garibaldi eller Coriall jag tänker på. Detta var en fux som han fick efter Robin Z men innan Jaguaren när han begövde en ny mästerskapshäst. Den var med i Flyinges hingstprogram, men vet inte om ngn öht använde den. Vette sjutton om han ens kom ut och tävlade med den. Minns den mest för att det slogs upp stort att detta var hans nya superstar men så försvann den bara.
 
Senast ändrad:
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jag menade att Mariaauto tänkte på Coriall, Camiell är ju inte förolyckad!

Finns en Gatsby e. Robin Z, står ingen färg på blup dock. Fast jag har lite för mig att Robin Z inte gav några fuxavkommor?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Fast nu när jag läser igen så tror jag inte det var det som menades heller :angel:

Men om det är tidsmässigt som menas, var det då innan eller efter Cardento då? Eller samtidigt?
 
Senast ändrad:
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Nepp, Artist har jag faktiskt ridit en del när han var hos RZ för försäljning.

Den jag tänker på var fux, tysk och kom till Sverige först när den var lite äldre. Måste ha varit i slutet av 90-talet.

Gatsby var skimmel.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

For Feeling tänker jag på. Men det är ju inte heller på G, och han var väl aldrig tänkt som tävlingshäst och ganska mycket använd i avel ändå.

Finns en fux som heter Gershwin 903 e. Voltaire-Nimmerdor, vet inte om den varit på Flyinge dock.

En Geraldini 982 e. Grannus-Rossini, fux f.91 som enl Blup gått svår klass i Tyskland som 8-åring och kom till Sverige -00.
Den skulle det kanske kunna vara, hittade en bild där det ser ut som att den står framför sjön i Flyinge. Har en registrerad avkomma.
Här finns bilden: http://hem.passagen.se/sofienil/Geraldini982.htm
 
Senast ändrad:
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Upptäckte något intressant när jag satt och spånade efter fuxar Peter ridit, Moritz finns inte med på blup. Vad hände egentligen med honom (även om han väl inte var hingst utan valack så lite ot i tråden) ?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Varför skulle han finnas med på Blup? Han var ju tysk.. Eller vad menar du O_o

Förresten vad gör din hingst nu? På tal om hingstar :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vart tog hingsten vägen?

En Geraldini 982 e. Grannus-Rossini, fux f.91 som enl Blup gått svår klass i Tyskland som 8-åring och kom till Sverige -00.
Den skulle det kanske kunna vara, hittade en bild där det ser ut som att den står framför sjön i Flyinge. Har en registrerad avkomma.
Här finns bilden: http://hem.passagen.se/sofienil/Geraldini982.htm
Ja, den måste det vara!
Jag fick "Peter på en fux" på näthinnan när Fiorano nämnde det och nu känner jag igen mig.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Tidigare behövde man ju registrera dem i sverige för att kunna lösa licens för dem, man fick inte lösa licens på deras utländska registrering, blev dock lite osäker nu på om den regeln kom efter han var aktiv kommer inte ihåg exakt när det infördes det var någon gång i början på 90 talet har jag för mig.

Min grabb bossar runt här hemma planen var att han skulle satt igång och tävlat igen under sommaren efter att vi haft ett helvete att få bort ett par riktigt fula hovsprickor som aldrig ville ge sig och till slut gav honom hoppförbud eftersom hoppningen drog upp dem gång på gång. Korkat nog så ville jag ta det säkra före det osäkra och låta en klinikhovslagare sko honom vad vi trodde optimalt för att inte riskera någonting med att få nya sprickor i samma område (finns en liten skada i kronranden som underminerar) och han ändrade om hans skoning ganska ordentligt något han aldrig skulle gjort för tre dagar efter kom reaktionen och den var inte till det positiva utan han blev rejält halt på båda fram. Underbart när man lagt ner ett jättejobb för att precis få honom färdig att börja hoppa ordentligt igen och komma ut och tävla. Och det har tagit tid, nu är han äntligen tillbaka på sin gamla skoning igen och igångsatt sen några veckor tillbaka, nu skall bara flåset tillbaka också att gå och skrota mitt i sommaren får dem ju inte precis att hålla sig i supertrim........
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Du tänker nog på Geraldini

JA! Så hette den! Har gått och tänkt skitlänge på vad kusen hette:D.

Tack Gabbi för att du hittade gamla tråden:). Det var ett tragiskt öde för en hingst som kanske hade kunnat blir riktigt bra.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Har vi inte haft denna tråden än i år eller är det jag som missat? Treårstesten är ju i full gång, någon som har koll på vilka hingstar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 268
Senast: Miaa
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 741
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp