Vart tog hingsten vägen?

Vanilj_hallon

Trådstartare
Satt och funderade över vart vissa godkända hingstar tagit vägen. Här på Buke brukar det alltid finnas någon som vet ;) Fyll gärna på listan med hingstar du "saknar".

Var är de nu? Vad gör dem?

* Damino SD? (Bruksprovsvinnare i dressyr -09)
* Dee jost van Dyke 1158 (Bruksprovsvinnare i hoppning -08)
* Canterbury 1226
* Carame 1153
* Optiv VT 1162
*Balougraph 1150
* Ludwigs Champion 1129
* Ziezo 1168
* Algot 1162
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Ludwigs Champion togs väl bort tidigare i år? kommer inte ihåg exakt varför men har för mig att det var tarmvred eller pungbrock...
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Damino SD är kastrerad
Ludwigs Champion död i kolik för ett år sen
Han heter Optic VT klarade bruksprovet som treåring men inte som fyraåring, tror att han inte visades
Câreme exporterad till USA
Algot exporterad (Polen?)
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Canterbury lever i högsta välmåga hos sin ägare (som finns här på forumet) och han var i avel i år på Markebäck.
Ziezo tror jag såldes till Holland.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Balougraph går väl 150 hopp i Danmark.

Algot är fortfarande svenskägd tror jag men rids av en polsk landslagsryttare, ekipaget tävlar på väl 160nivå nu (gjorde iaf 2011).
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Balougraph går väl 150 hopp i Danmark.

Japp, majoriteten av Westlife's hingstar flyttades till Danmark, just Balougraph har haft ett tävlingsår 2013 och vad jag vet inte alls varit i avel. Kanske kommer stå till tjänst nästa år, men är nog bara på fryst i Sverige då som de andra hingstarna där.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Jag skulle vilja veta var Faustinus tagit vägen.

Betäckte med honom 2009 och sen skulle han tydligen tillbaka till Tyskland, till stuteri Sprehe, men där hittar jag ingen info alls, och på asvh:s sida står att det är Waldhof som äger honom.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

En snabb googling ger svaret att Dee jost van Dyke tävlade på 125-130 nivå i tyskland av sin ägare i början på året. Jag vill minnas att det redan från början var sagt att han bara skulle vara i svensk avel 1 eller 2 år sen skulle han ner till tyskland igen där ägaren väl bor om jag inte minns helt fel.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Har en tvååring e: Algot och har försökt få kontakt med Algots ägare för jag skulle gärna göra ett helsyskon, men inte fått svar på mina mail. Han tävlades av Marek Lewick under 2011 och 2012, men han står bland sålda hästar på Mareks hemsida.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

I år har han tävlats i internationella 1.40-klasser, med placering, av en svenska i Tyskland.

Åh vad roligt att höra!:) Jag har försökt få fram nånting, vad som helst sen ett år tillbaks utan framgång...du har möjligtvis inte så du kan länka till varifrån du har fått informationen?
Har bara sett han en gång för en väldans massa år sedan men blev helt frälst:love:
Vet du eller någon annan om han möjligen är godkänd i nåt tyskt förbund?
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Nej jag har också letat o letat o mailat ett par olika adresser men utan framgång...hoppas cat n´rat vet mer!:)
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Har en tvååring e: Algot och har försökt få kontakt med Algots ägare för jag skulle gärna göra ett helsyskon, men inte fått svar på mina mail. Han tävlades av Marek Lewick under 2011 och 2012, men han står bland sålda hästar på Mareks hemsida.

Tror Algot kom tillbaka till Sverige i slutet av förra året.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Det är samma ägare han hela tiden haft som bor i Malmö, konstigt att dottern aldrig tävlat honom i sverige.
 
Sv: Vart tog hingsten vägen?

Cathageno 1064 undrar jag lite då jag har en uppfödning efter honom. Stod på Flyinge 2004 och något/några år framåt.

Det sista jag hörde var att Schockemöhle hade honom.
 

Liknande trådar

Avel Har vi inte haft denna tråden än i år eller är det jag som missat? Treårstesten är ju i full gång, någon som har koll på vilka hingstar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 268
Senast: Miaa
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 741
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp