vart står marwin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
M

mizz_perfect

på vilken station finns marwin? är det någon som vet hur mycket språngavgiften och resterande ligger på?

vill även ha tips på andra svarta hingsar i halvblodsaveln. mestadels inom hoppningen.

Han står hemma hos ägaren. Stog tidigare hos tävlingsryttaren H.L. Men hon matade honom så dåligt att ägaren tog hem honom och nu rids han istället av John Hickey.

Kostnader vet ja ej. Men sök på nätet typ Marwin + Hingst elller nåt så hittar du säkert allt du villl veta...

Har sett en del riktigt fina avkommor e. Marwin, och han har bra gång och nedärver dig bra!

Lycka till! :bump:

tack för svaret båda två!

jag har iofs ingen häst att betacka jsut nu men den hästen är bara för vacker. älskar svarta hästar :love:

jag såg en avkomma efter honom jag var på väg att köpa när en annan norpade honom framför ögonen på mig. världens vackraste häst. kolsvart med jämnbred bläs och 4 vita ben exakt raka. hur vacker som helst. :love: :love:

någon här som har en avkomma efter honom att visa bild på?

Tackar! :D :bow: :bow:

Hon ser fantastiskt fin ut under ryttare också...och hoppar super...så bra att vi var tvugna att höja stängslet...hm. ;)

Hon lämnar riktigt fina föl också! ;)

På hem.passagen.se/cirynne/lotta finns bilder på en Marwinavkomma "Magic" som ett åring. Har ingen aning om hur han ser ut nu som 2.5 åring eftersom han är såld. De övriga hästarna förutom Mario och Carezza är numera sålda.

Jodå...jag har foton på hennes bägge flotta fölisar som hon har/haft. :D :D

Marwin verkar funka ypperligt som morfadershingst.På SWANA ligger ett hingstföl till salu med Briar-Marwin(dvs samma kombination som jag får på nästa fölis)...den är jättefin(under svenska hästar till salu).Fölet på SWANA tillhör någon annan. ;)

Skicka ett PM med din mailadress så ska du få se fölisarna också....att ta föl efter Marwin är inte fel...får man ett stoföl så man kan fortsätta att avla på...ja då är det bara att gratulera...för än så länge ser det väldigt bra ut...över förväntan! ;) :D

Marwin står mkt riktigt på Ekerö, men har står ju till forfogande via transportsperma! Kostnaden i år för Marwin var 1500:- (+ moms) i språngavgift och sen 6000:- (+ moms) vid levande föl. Detta enligt Hippo Essentias hingstkatalog från i år. Tycker också Marwins avkommor ser läckra ut! Men då jag såg honom på hingstvisning för ett par år sen så imponerade han själv inte alls på mej tyvärr, kanske en dålig dag? vad vet jag...

Jag tycker nog att Marwins meriter talar för sej självt...att gå in och vinna sin debut på 1,60 (Argentina Grand Prix)...det säger inte lite.... ;) :D

Sedan att smaken är olika är ju en annan sak... ;)

Stämmer det där med anledningen till ryttarbytet verkligen?
Jag är skeptisk.

Tess

Marwin kommer inte att finnas på semin framöver,
han betäcker naturligt hos sin ägare på Ekerö i Stockholm.

Ang anledningen till ryttarbytet var ovanstående en av anledningarna, det är dock inte hela sanningen.

Vad är hela sanningarna då? Har hört samma + att Helena har sagt ganska dåliga saker i media och så...

För att återgå till din ursprungliga frågeställning! Även Szcopul (stavning) är svart och hopphingst. har inte fått så många ston, kanske pga sin i Sverige ovanliga stam (import Polen har jag för mig). Någon annan här kan säkert berätta mer.
Sedan vill jag minnas att även Alcatraz är svart. Finns på importsemin från Tyskland någonstans. Finns med i hingstkalendern.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
785
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 879
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka