Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men nu begriper jag inte det här? Om Marwin är en svart hingst och rids av john hickey så står han väl 4 km från där jag bor ? Och jag bor inte på ekerö utan i närheten av rimbo
Ingen aning om var Marwin står uppstallad, men en artikel i Norrtelje Tidning 3/12 skrivs det att John Hickey, Närtuna (Roslagen) red Marwin på Globen.. och att Marwin ägs av A.Sjögren =sant.. det vet jag ivf !!!
Jag hörde att anledningen till att Helena inte längre har kvar Marwin var för att han var för stark för henne. Huruvida det är sant eller inte vet nog bara Helena själv, men betänk en hingst av Marwins storlek som ridits av Hickey... Jag kan mycket väl tänka mig att han är stark som en oxe och lite till! Jag såg honom när han stod på Södertörn för ett par år sedan, han var jättecool! En riktig goding!
Då har du säkert rätt Men jag tyckte bara jag både såg o hörde om en hingst som hette marwin, som var svart o stod här hos john i närheten. Men det kanske är under tävlingssäsong som han är här och under betäckningssäsong hos sin ägare?
I somras stog Marwin hos ryttaren (jösses, glömde namnet på henne... ) och Agneta skickade efter sperma från honom och inseminerade ston på Ekerö! Jag var där och pratade med henne (Agneta alltså) och då berättade hon det för mig!
Precis! Just nu står han säkert hos John, eftersom det inte direkt finns någon anledning för Agneta att ha honom hemma... Hon har ju massa mini-Marwins att sköta nu!
Han tävlar för Djursholm men han har aldrig stått där med sina hästar. Först höll han till på Aspvik ute i Kungsängen, sen flyttade han till ett eget stall i Bålsta och slutligen dit han står nu, kan iofs ha varit något mer stall emellan Bålsta och nuvaranade.
Till trådskrivarn:
Jag tror Akribori är svart och alla som såg honom på Globen vet ju hur fin han är.
Guinness är också svart. Min häst är efter honom och han är svart och hoppar som satan fast han inte har hoppstam. Tror även Malin Baryard har en Guinness avkomma i sitt stall.
Är det sant? Är det du som har de där små söta shettisarna i en hage längs vägen? Med en större brun eller fuxfärgad häst i hagen? Jag bor i Närtuna med mina araber, ligger inte så långt ifrån. Min medryttare tränar hoppning på ubby på söndagarna, då följer man med o kikar lite på johns alla pållar!
Jaha då vet jag nog vart du bor. Ni håller på bygga ett vindskydd väl? Är det du som brukar rida förbi här ibland på en skimmelarab? Det är jag som har shettisarna och just nu går det bara ett halvblod här, en fux. Vår andra står f.n. i Stockholm. Världen är bra liten...
Det är inget vindskydd, det är ett foderbord Går lite trögt då både jag o sambon jobbar arslena av oss för tillfället...
Visst har jag ridit förbi med en skimmelarab...men mestadels med en brun arab Jag har medryttare på skimmeln också så det kan ju ha varit henne du sett?
Jaha . Är det du som känner Anna-Lena som är elev på polisrytteriet nu? Min mamma jobbar som ridande polis och A-L hade berättat att hon hade en kompis som bodde "nånstans där ni bor" och hade araber.
Min hingst brukar vara ganska duktig på att säga till när nån rider förbi så jag har ganska bra koll! :smirk:
Hästnyheter Skrev jag inte heller, jag skrev att det är en bra säkerhet om det händer någonting som faktiskt behöver anmälas. Klart som sjutton inte...
Skola & Jobb Ursäkta mig men VAD FAN?! Du skulle få tillbaka alla pengarna UTAN att skulle betala skatt på detta. Det upplägget hade jag ALDRIG gått...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.