vart står marwin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
Men nu begriper jag inte det här? Om Marwin är en svart hingst och rids av john hickey så står han väl 4 km från där jag bor ? Och jag bor inte på ekerö utan i närheten av rimbo

nån som kan förtydliga? nu är jag nyfiken

Ingen aning om var Marwin står uppstallad, men en artikel i Norrtelje Tidning 3/12 skrivs det att John Hickey, Närtuna (Roslagen) red Marwin på Globen.. och att Marwin ägs av A.Sjögren =sant.. det vet jag ivf :)!!!

Rider inte John Hickey på Djursholm längre?

Jag hörde att anledningen till att Helena inte längre har kvar Marwin var för att han var för stark för henne. Huruvida det är sant eller inte vet nog bara Helena själv, men betänk en hingst av Marwins storlek som ridits av Hickey... Jag kan mycket väl tänka mig att han är stark som en oxe och lite till! Jag såg honom när han stod på Södertörn för ett par år sedan, han var jättecool! En riktig goding! :love:

Nej John Hickey har sin träningsanläggning där jag bor, ett litet minisamhälle utanför Rimbo. Jag tycker mig sett marwin där?

Ska kolla på söndag då min medryttare ska dit o hoppträna :)

Då har du säkert rätt :) Men jag tyckte bara jag både såg o hörde om en hingst som hette marwin, som var svart o stod här hos john i närheten. Men det kanske är under tävlingssäsong som han är här och under betäckningssäsong hos sin ägare?

Förmodligen är det så. För under betäckningssäsongen var han iaf på Ekerö, vi har ett sto i stallet som är dräktig med honom.

Hejsan!

I somras stog Marwin hos ryttaren (jösses, glömde namnet på henne... :crazy: ) och Agneta skickade efter sperma från honom och inseminerade ston på Ekerö! Jag var där och pratade med henne (Agneta alltså) och då berättade hon det för mig!

/Marie

Precis! Just nu står han säkert hos John, eftersom det inte direkt finns någon anledning för Agneta att ha honom hemma... :) Hon har ju massa mini-Marwins att sköta nu! ;)

Rider inte John Hickey på Djursholm längre?

Han tävlar för Djursholm men han har aldrig stått där med sina hästar. Först höll han till på Aspvik ute i Kungsängen, sen flyttade han till ett eget stall i Bålsta och slutligen dit han står nu, kan iofs ha varit något mer stall emellan Bålsta och nuvaranade.

Till trådskrivarn:
Jag tror Akribori är svart och alla som såg honom på Globen vet ju hur fin han är.
Guinness är också svart. Min häst är efter honom och han är svart och hoppar som satan fast han inte har hoppstam. Tror även Malin Baryard har en Guinness avkomma i sitt stall.

Är det sant? :bump: Är det du som har de där små söta shettisarna i en hage längs vägen? Med en större brun eller fuxfärgad häst i hagen? Jag bor i Närtuna med mina araber, ligger inte så långt ifrån. Min medryttare tränar hoppning på ubby på söndagarna, då följer man med o kikar lite på johns alla pållar! :)

Jaha då vet jag nog vart du bor. Ni håller på bygga ett vindskydd väl? :) Är det du som brukar rida förbi här ibland på en skimmelarab? Det är jag som har shettisarna och just nu går det bara ett halvblod här, en fux. Vår andra står f.n. i Stockholm. Världen är bra liten...

Det är inget vindskydd, det är ett foderbord :D Går lite trögt då både jag o sambon jobbar arslena av oss för tillfället... :crazy:

Visst har jag ridit förbi med en skimmelarab...men mestadels med en brun arab :) Jag har medryttare på skimmeln också så det kan ju ha varit henne du sett? :)

Kul med en bukefalosare så nära! :)

Jaha :idea:. Är det du som känner Anna-Lena som är elev på polisrytteriet nu? Min mamma jobbar som ridande polis och A-L hade berättat att hon hade en kompis som bodde "nånstans där ni bor" och hade araber.

Min hingst brukar vara ganska duktig på att säga till när nån rider förbi så jag har ganska bra koll! :smirk:

Jaa men visst känner jag anna-lena!

hihi världen är PYTTELITEN ibland!!! :D vad lustigt med allt det här :bump:

Din hingst - är det den lille som går närmast huset? Har sett en liten pålle springa längs staketet när jag ridit förbi :D

Ja det är han. Han går där tills vi byggt en gång mellan hagarna eftersom stona går i andra hagen. :)

Vilken dag tränar din medryttare hos John då? Man kanske skulle komma och titta nån dag... :bump:

:D har funderat på att norpa någon av dina små flera gånger - de är ju så sööööta! :love:

De tränar på söndagarna runt tolv nån gång, har precis börjat så jag har ingen kläm på det...men återkommer :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
785
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 879
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka