vart står marwin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
Visst är dom fina.
Jag har ett Marwinföl som nu är 8 månader, kolsvart, med tre vita strumpor, bläs och samma vita bukfläck som sin far, han är en riktig Marwinkopia enligt många.
Sen är han helt otrolig i sitt psyke detta föl, mycket sympatisk herre.

:devil: Närå, ta gärna hingsten i så fall :D

Har ägnat HELA dagen åt att slå ner stolpar, skruvat isolatorer och dragit tråd på grund av honom... Antar att det var ni som red förbi? :)

:o hihi nej det var inte jag som red förbi, annars hade jag vinkat :) Det var ju mina medryttare som ar på väg till ubby och skulle hoppträna :) De är mor o dotter.

hmm...om hingsten skulle råka vara borta då nästa vecka så vet du vart du kan hämta honom ifall du saknar honom ;)

Kan ni inte ringa varandra istället ?
Ert "prat" är ju inte direkt av allmänintresse !

He he jo de är rätt gladlynta av sig mina kära medryttare :) Vinkar glatt till alla har jag märkt :D :cool:

Har du ingen häst att rida? Kom över till mig då, jag får ju hem en till häst här nu i december och försöker fundera ut hur 17 man ska hinna med det! :) Håller ju på att jaga ny medryttare som vill rida :) Och det stämmer att jag rider mest distans :)

det började med att vi pratade om vart marwin står o se så fick man tag på en ny "granne" :D

får väl börja pm:a istället så ni andra slipper läsa ;)

va skönt att john har fått tebax marwin. har juh sett han (hästen) på massvis med tävlingar å förra gången johan hade han då va han super trevlig å lekte över 1.50 på våra hemma tävlingar. nästa gågn ja såg han på våra hemma tävlingar var med 16 fel eller nått i en 1.20m

Marwin är visst svart.
Hans teckning kallas sabino och har inget med skäck anlagen att göra.

Jo, jag är nästan 100 procent säker på att Marwin är registrerad svart, inte skäck i allafall.

Sabino ÄR en av skäckanlagen. Men har inget att göra med Tobiano eller Over. Kallas även för strumpskäck. Ofta har hästarna långa strumpor som liksom "rinner" uppåt, de brukar ha bläs som går hela vägen ner under hakan och ibland även stickelhår och bukfläckar.

Du har fel, Sabino är INTE ett skäckanlag !
Jag vet att det ibland kallas strumpskäck, men det är en felaktig benämning. Sabino kallas en häst med en viss typ av vita tecken (bla så som du beskriver, men det finns även andra varianter)
Dock kan även skäckar kan ha sabinoanlaget, men det är en annan historia...

John Hickey har o tävlar fortfarande för Djursholm Ridklubb då tävlan gäller nationellt men annars e han ju irländare. Men han har inte sina hästar i Djursholm utan mer norr om stan, jag vet inte säkert var men tidigare skrev någon Rimbo så det kan stämma.

Till trådskrivarn:
Jag tror Akribori är svart och alla som såg honom på Globen vet ju hur fin han är.
Guinness är också svart. Min häst är efter honom och han är svart och hoppar som satan fast han inte har hoppstam. Tror även Malin Baryard har en Guinness avkomma i sitt stall.

Malin Baryard hade med o tävlade Espri på Globen som e e: Guinnes-Good Future född -95.

Ja som jag tidigare skrivit så har han sina hästar på Ubby i Närtuna, norr om stan. Senast jag såg Marwin där var idag...

:bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
785
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 879
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka