Vart sover era hundar?

Sv: Vart sover era hundar?

Gnist skrev:
Jämttiken sover uppe hos dottern i hennes rum, valpen sover i lilljäntans rum, äldsta terriern sover i hallen, BC-hanen sover i vårat sovrum, ungtikarna (2 st)sover i köket och gamla jämten + Finska Spetsen sover ute i sina superisolerad hundhus..

Har tre barn och har inte mina hundar som något substitut..:cool:
Däremot, så kan det ju bli liiite besvärligt för mig att ha alla mina hundar och katter förvisade till hall och kök (5 hanar och 3 tikar + 5 katter)

Vårat hus innehåller på nedervåningen :hall, 2 sovrum, kök och toa Övervåningen: hall, 2 sovrum, en liten alkov och ett förråd...
Vilket gör att för att det ska vara lugnt (inte bus och stoj mellan unghundar eller smågruff mellan hanar) måste vi portionera ut hundarna lite. Kan ju tillägga att Ingen hund sover i någon säng!!

Nja, jag vet inte om jag skulje vilja ha något barn i min säng. Det klarar jag mig bra utan. Hund går däremot bra.

*Lånar*

Ler lite när jag ser hur många jyckar som sover i matte/husses säng. Själv skulle jag aldrig ha hund i möblerna, jag tycker man har hundhår överallt ändå.
Hon sover oftast i sin bädd i sovrummet, eller om det blir för varmt, direkt på golvet.

Elaka blandrasmatte

När karl jobbar borta passar Julle på att sova i sängen ;)
Annars är det golvet som gäller när Micke är hemma :D

Kan ju även passa på att visa en bild, nu när jag tror hur man gör ;)
635600.jpg

Vår hund får sova vart hon vill och ligger oftast i soffan i vardagsrummet. annars på golvet nedanför sängen. Det händer att hon hoppar upp i sängen men då blir hon aldrig långvarig för hon hatar att "knö".

i sängen :banana:
när hon blir less på att ligga där så lägger hon sej på sin dyna alldeles bredvid sängen :bump:

Vår lilla valp (fem månader i går faktiskt) sover än så länge på golvet bredvid min sida på sängen.

Anledningen till att jag gjorde den här tråden är att vi i väntan på utbyggnad av huset har en jäklarns tråkig trapp att bära tung hund i, hon kan heller inte gå själv i den (en typ stegmodell). Jag vill helst inte att hon ska behöva sova nere själv. Därför tänkte jag kolla hur de flesta har sina hundar, och det verkar vara övervägande som jag trodde, att de får sova i sovrummet.

Våran förra vovve sov i min säng... men våran nuvarande lossar så mycket hår att det blir lite äckligt... så han får sova vart han vil utom i sovrummen, han brukar välja soffan (som han egentligen inte får vara i:D )

Mina djur är iofs "mina barn", eftersom jag inte vill ha några mänskliga:p

Mina flickor har en egen säng i vårat sovrum. Min gammla säng har blivit deras då jag blev sambo. Fast hade jag fått bestämma helt själv så hade dom sovit i sängen :love:

*Knapprån*

Min kille har en fotölj i vårat sovrum som han oftast sover i. Men han kan vandra runt och byta platser under natten beroende på hur varmt det är.

våran hund sover i sovrummet med oss,men har tillgång till hela hemmet

*lk*

När dom är valpar sover dom på undervåningen i hallen eller i hundrummet brevid där dom har en egen soffa (där dom även ligger efter jakt). och när dom blir äldre flytar dom ut till hundgården.

Kan innte ha pälsdjur inne då min sysster är allergisk och även min andra syssters barn.

Kram

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 972
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hemmet Jag är på väg att flytta in i en lägenhet på markplan. Jag var där och fixade lite igår och märkte att det blir varmt när solen ligger...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar