Vart sover era hundar?

Sv: Vart sover era hundar?

oftast på golvet, antingen direkt på golvet, på matten eller på hans fäll. Hos pojkvännen så ligger han i sin egna soffa. elelr golvet.
Ibland kryper han upp i sängen om jag är ensam, men oftast tycker han det är för varmt och trångt.

TIken min sov däremot i min säng från första dan. Hon VÄGRADE sova på något anant underlag än min säng eller soffan.
VI hade en jättebred dubbelsäng, sambons madrass var 90cm och min och tikens 120cm.
Tyvärr så slaktade hon våra sängar genom att "bädda"när hon varit skendräktig. Det var liksom ingen ide att köpa några nya om hon ändå skulle förstöra dem så vi sov - ganska obekvämt. exsambons säng hade ingen stoppning alls kvar i det översta lagret - bara spiraler..Fick täcka över det värsta med bädmadrasser... *skratt*
prinsessan på ärten!
Typiskt henne att spara min säng mest - den hon sov i på nätterna!

Det har gått lite i perioder vart hon får sova. När hon var valp var det bädd på golvet som gällde. Sedan fick hon när hon var ca fem - sex månader komma upp i sängen under en period, men hon tar/tog noll hänsyn utan kliver omkring på oss hur som helst, hoppar och kastar sig och lägger sig gärna rakt över mig :crazy:

Så sedan ett par veckor tillbaka är hon hänvisad till golvet igen, gnällde första natten men nu försöker hon aldrig komma upp till oss utan accepterar bädden.

Vi ska ha bebis i vår och jag vill kunna ha bebisen i sängen utan att riskera att hon kastar sig upp, och det vill jag ta med henne nu, inte när bebisen väl kommit. Hon lär bli sotis nog ändå :o :D

Våra två hundar hoppar upp och ner lite som dom vill. Ibland sover båda i sängen och då blir det trångt vill jag lova. Sedan har vi ju några katter också som vill sova i sängen. Men det går bra. Ibland får man knuffa ner dom för man vill sträcka på benen.

:banana: :bump:
Zingo sover i sängen hoprullad till en boll.

*knapplån*
Zacha sover i våran säng. Antingen håller jag om henne eller så gör David det :)
Vi älskar våran 4:åriga bebis :P

Våran vovve sover på golvet, i egen hundsäng, brevid min säng. Vi hade hundarna i sängen tills vi fick barn. Innan första barnet föddes åkte hundarna ner ur sängen, ur allergisynpunkt... Den hunden vi har nu har aldrig fått vara i möblerna, det blir så förbaskat skitigt... Han saknar det inte heller, han är rätt varm av sig, ligger oftast rakt på golvet, utan matta eller fäll under.

Kalaspinglan skrev:

Har köpt en exakt likadan säng till min vovve :)
Däremot har den inte kommit till användning ännu då vi håller på och renoverar hemma och vårat rum "fyllt med grejer upp till huvudet på oss, är det minst prioriterade :P

Men så fort vi fixat klart ska hon få sin säng brevid våran :)

Han ligger på golvet brevid min sida av sängen men när sambon gått till jobb på morgonen vill han gärna hoppa upp och lägga sig i sängen, vilket han inte får för det blir attans trångt med en stor schäferhane i sängen... Hade han varit liiiiite smidig hade han gått runt sängen och hoppat upp där för jag sover som en stock och hade inte märkt det. Men näe, han ska upp på min sida, kliva på mig innan han tagit sig över till andra sidan vilket innebär att jag vaknar och slänger ner honom... Vill inte ha en massa hundhår i sängen + att han vräker sig över hela sängen! På dagarna ligger han oftast vid balkongdörren på sin filt. Där är svalt och skönt antar jag.

aenglah skrev:
Har köpt en exakt likadan säng till min vovve :)
Däremot har den inte kommit till användning ännu då vi håller på och renoverar hemma och vårat rum "fyllt med grejer upp till huvudet på oss, är det minst prioriterade :P

Men så fort vi fixat klart ska hon få sin säng brevid våran :)

Ååå vad kul. Hoppas din hund uppskattar den lika mycket som vår gör. När jag gjorde sänghimlen så blev den mycket mer koj-lik, och det verkar som det är riktigt poppis.
Kom ihåg att skicka bild när det är klart!!! :D

En stund på kvällen sover jycken framför ytterdörren
på en kokosmatta.
Sedan masar han sig upp till sovrummet mitt i natten
och lägger sig vid balkongdörren.
Han ramlar liksom ihop så det riktigt
dunsar för han är så trött.
Vill ha hårt underlag då.
På morgonen kryper han upp i sängen vid fotändan och
kurar ihop sig.

3 brukar sova ute i hundkojor, men det händer att de får sova inne. Och då vill de oftast ligga trångt så de gillar att sova i en hundbur:crazy: Sen 2 hundar är inne och de brukar putta bort mig från sängen :smirk: De brukar ligga under tjocka täcket och flåsa, men de älskar när det är varmt.

Lite olika, sängen, soffan ,biabädd, eller golvet..

Men ibland har vi två stora schäfrar och två katter i sängen:p

när man läser denna tråd kan man ju fan tro ni har hundarna för nått substitut för barn.

PIRU skrev:
när man läser denna tråd kan man ju fan tro ni har hundarna för nått substitut för barn.

Tja, det är väl inge fel i det? Alla gör vi ju olika val....

Fast att man har hunden i sängen gör ju knappast det till att man har dem som substitut. Och vad är problemet med det i så fall, så länge man vet att det är en hund och man tillfredsställer dess naturliga behov...??

Min pappa är uppväxt med att hundarna ska sova i hundgård eller i hallen, dvs långt från flocken. Det har gjort att han har haft sina hundar väldigt nära sig och jag ser inget fel i det. Jag har tagit efter det, har som sagt haft hund i sängen så länge jag kan minnas.

För min del är det mycket mycket värre att stänga ute hundarna och tvinga dem ligga i en helt annan del av huset än att de sover i sängen.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 972
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 876
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hemmet Jag är på väg att flytta in i en lägenhet på markplan. Jag var där och fixade lite igår och märkte att det blir varmt när solen ligger...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar