Vart ska man vända sig?? (s-vall)

X

xita

Vart sjutton ska man vända sig för att få tag på folk som säljer hö eller helst hösilage??
Har hört mig för lite för jag skulle helst vilja ha tag på hösilage i småbalar. Men inte någon verkar ju veta nån och småbalar måste ju finnas nånstan här.
Jag bor i Sundsvall och börjar bli less på att leta mina två småttingar ska ju snart komma hem och jag villa ha tag på det nu...

Hoppas att nån har nått tips eller så. Eller kanske nån som har själv och vill sälja..

Mvh xita

Sv: Vart ska man vända sig?? (s-vall)

Gå in på radannonser under foder/strö. Där finns många som säljer ;)

Sätta ut/söka efter annons på nätet, radannonserna här, lantbruksnet.se, t.ex. Sätta in en annons i lokaltidningen. Besöka ett stort stall, hör efter vad de har för hö/hösilageleverantör.

Eller åk runt och kolla på åkrarna efter småbalar, och sedan går du och plingar på och frågar om du får köpa :)
I Matfors finns det många som säljer, både torrt och ensilerat, dock inte små ensilagebalar som jag vet... Sedan vet jag en i bergsåker, men det är stora rundbalar... Många annonserar på blocket, har du kollat där?

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 907
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 561
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar