Vart ska jag ta vägen?

Luxan

Trådstartare
Anonymt nick då det här är lite känsligt.

Jag och min sambo har länge haft problem med vårt förhållande och den senaste tiden börjar vi båda nog fundera på om det kanske vore bäst att bryta upp. För honom är det inga problem, han har jobb, föräldrar som hjälper honom med allt, bil och körkort. Men jag däremot, jag är arbetslös, är skuldsatt upp över öronen pga detta, har inget körkort och min mamma är ensamstående i en lägenhet utan plats för mig. Dessutom har jag två hundar.

Jag kommer inte kunna skaffa en ny lägenhet själv, det finns inte en chans. Snart kommer sommaren och då vet jag att det finns sommarjobb, men sen sitter jag i samma sits igen. Hur ska jag hitta nånstans att bo? :(

Sv: Vart ska jag ta vägen?

Gå till sociala myndigheter så hjälper de dig.

Har du någon inkomst alls? Har du råd att bo i egen lägenhet om den är billig?

Sv: Vart ska jag ta vägen?

Vad kan jag förvänta mig för hjälp?

Jag praktiserar och får alltså aktivitetsstöd från försäkringskassan. Så nej, en lägenhet för de pengarna är uteslutet. Jag hade en schysst etta som jag fick hjälp med hyran till av soc när det kärvade men det var innan jag skuldsatte mig och blev tillsammans med min sambo och flyttade in med honom.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 957
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 896
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 499
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat