SpanskaLoppan
Trådstartare
Bara för att få nåt roligt att tänka på i den trista vardagen som jag är så trött på. Jag bor på en ö och är lite sugen på att flytta till fastlandet efter årsskiftet. Men jag vet inte vart i landet, jag har inga direkta band till någon del av sverige, utom kalmar/öland men det hade ju varit kul att testa nåt nytt när det ändå ska flyttas
Så, vart ska man bo om man vill ha följande?
Kalmar har nog egentligen allt jag vill ha, förutom att jag inte vet hur arbetsmarknaden inom mitt yrke ser ut. Jag trivdes bra också och skulle väl egentligen gärna bo där igen. Men som sagt, det hade ju varit kul att prova nåt annat också.
Så, vart ska man bo om man vill ha följande?
- Möjlighet att hitta billigt boende(helt okej med liten, sliten etta med kokvrå bara jag kan känna mig trygg i området)
- Nära till naturen(för långa härliga hundpromenader)
- Trygga omgivningar(jag vill kunna rasta hunden runt kvarteret mitt i natten eller komma hem sent från jobbet utan att springa med hjärtat i halsgropen...)
- Möjlighet att hitta vettig stallplats utan att behöva köra flera mil eller betala tusentals kronor(alltså hyra en box i exempelvis kollektivstall. Inget lyx utan bara "helt och rent" med trevliga ridvägar).
- Inget behov av sprudlande nattliv men åtminstone ett par ställen att gå till om man känner för att "svänga dom lurviga".
- En arbetsmarknad! Jag vill kunna jobba! Är(snart)utbildad undersköterska och har arbetslivserfarenhet från äldreomsorgen.
Kalmar har nog egentligen allt jag vill ha, förutom att jag inte vet hur arbetsmarknaden inom mitt yrke ser ut. Jag trivdes bra också och skulle väl egentligen gärna bo där igen. Men som sagt, det hade ju varit kul att prova nåt annat också.