Sv: Vart i Sverige ska vi flytta?
Jag kommer ursprungligen från Örebro men har bott lite runtom i Sverige (bla Skåne och Gbg) och nu i Karlstad.
Jag rekommenderar faktiskt Värmland! Det finns så fin natur här, och ändå väldigt många småstäder runtomkring i skogarna
Blir aldrig "långt" till något! Karlstad är en fin och väldigt välkommnande stad. Om man vill åka till en större stad finns ju både Örebro och Göteborg relativt nära
Annars är Dalarna så otroligt fint! Jag har aldrig bott eller vistats där en längre tid, men det är verkligen otroligt fint
Skåne är fint på ett annat sätt, och väldigt hästtätt! Jag ser det inte som ett problem att hitta varken tränare eller ridhus inom en okej radie. Jag tycker dessvärre att det alltid blåser där
Jag bodde i Flyinge så inte direkt vid kusten, men det blåste ändå
Positivt med skåne är att det inte finns så mycket flygfän eftersom de blåser bort!
Jag borde ju skriva något om Örebro också eftersom det är därifrån jag egentligen kommer. Om jag fick välja skulle jag välja Örebro, men det är på grund av att min familj bor där och jag är uppvuxen där. Det finns väldigt fina områden omkring Örebro som inte är så långt ifrån själva stan. Tex Närkes Kil, Kilsbergen, Askersund, Lindesberg. Väldigt fina områden!
Men jag tror ändå att Värmland eller Dalarna vinner