vart räknas min ponny?

Seabaz

Trådstartare
Min ponny har en mamma som är korsning med russ. pappan är en icke godkänd (?) islandshingst.

Eftersom jag inte hämtat hem ponnyn än så har jag heller inte tittat på passet (det hade inte kommit än när jag tittade på ponnyn tidigare i vintras). Men blev lite nyfiken på vad min ponny räknas som?

Korsningsponny gissar jag för inte får den väl kallas svensk ridponny? vart reggas den/kommer passet från?

Sv: vart räknas min ponny?

Min ponny har en mamma som är korsning med russ. pappan är en icke godkänd (?) islandshingst.

Eftersom jag inte hämtat hem ponnyn än så har jag heller inte tittat på passet (det hade inte kommit än när jag tittade på ponnyn tidigare i vintras). Men blev lite nyfiken på vad min ponny räknas som?

Korsningsponny gissar jag för inte får den väl kallas svensk ridponny? vart reggas den/kommer passet från?

Korsningsponny reggas i SH, ASRP tar endast rena ridponnier (43) och de somkan godkänans som ridponnier (93).
99:orna som tidigare reggades i ASRP (korsningsponny av okänd typ med okänd stam) reggas alltså numera hos SH.

Läs mer på SH www.svehast.se eller ASRP www.asrp.se

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
713
Senast: Sesca
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 981
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 616
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat