Vart kommer denna ifrån? *bild*

Kaki

Trådstartare
3876cf6c1ba211e2a3d822000a1f9be5_7.jpg

Sv: Vart kommer denna ifrån? *bild*

Indiska, skulle jag nog gissa på. Jag har en precis likadan fast med rött glas i ljuslyktan. :)

Indiska, skulle jag nog gissa på. Jag har en precis likadan fast med rött glas i ljuslyktan. :)

Jag hade också en liknande, från Indiska, med rött glas. Hade den i fönstret med ett värmeljus i ... tills en dag hela lyktan praktiskt taget exploderade! Det blev nog för varmt innanför glaset. Det var en otrolig tur att inte gardinerna tog eld och hela huset brann ner! Vågar knappt tänka på det idag.....

:eek:

Det känns som att jag borde flytta min lykta som sitter i mitt fönster lite längre bort ifrån gardinen alltså. :o

:eek:

Det känns som att jag borde flytta min lykta som sitter i mitt fönster lite längre bort ifrån gardinen alltså. :o

Ja, gör det!! Jag hade haft min ett tag och den var supervacker, men en kväll bara - PANG! Stora lågor slog upp eftersom allt det smälta stearinet fattade eld. Jag hivade ut den genom altandörren på nåt ofattbart vis.

Eller så köper du ett batteridrivet fakeljus att använda i den :)

Det finns väl även ljus som inte blir lika varma som vanliga ljus som skulle vara ett alternativ :)

Jag är försiktig med att ha värmeljus i för smala/tajta ljuslyktor över huvudtaget..

En brandchef berättade för min mamma att det i billiga ljus är viss mängd bensin/oljerester (billigt och bra) och det gör ju att ljuset blir väldigt varmt och faktiskt kan explodera. Riktiga stearinljus blir tydligen inte lika varma, men överlag ska man tänka på att inte ha ljusen i för tajta lyktor osv. Men oavsett om ljuset är av bra kvalitet bör man nog tänka på att inte ha för smala lyktor, eftersom det blir så himla varmt däri.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 185
Senast: Magnum
·
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 317
Senast: fejko
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka