vart kan man söka jobb (med häst)

C

coscos

om du hade ett stort stall och annonserade ut t.ex boxplatser och någon maila o skrev att hon/han sökte extra jobb hade du tyckt det var jobbigt?
funderar på att maila till olika människor som skrivit annonser o så fast inte att dom söker just någon som jobbar..
fast jag vet inte om människor kannske blir irriterade eller om det är ok.
vad tycker ni?

Sv: vart kan man söka jobb (med häst)

Jag hade nog hellre ringt och pratat med dom. Tror att det ger bättre intryck än om man mailar. Arbetsförmedlingen säger ofta att man hellre ska åka dit och presentera sig än ringa. Självklart kan man ju ringa först för att få vägbeskrivning mm. Tror iallafall att det ger ett mer seriöst intryck om man pratar med dom istället för att maila direkt.
Visst, en del kan ju bli irriterade men man måste våga fråga. Chansen finns ju att där finns nåt jobb.
Detta är min åsikt om det hela, andra har säkert annat att komma med!

Om jag hade haft stall hade jag föredragit att nån som var intresserad ringde. Man får ofta ett hum om hur en person är genom att prata, svårare och mer opersonligt via mail. Sen får du ju direkt besked om de behöver hjälp.

ok. tack. då kan jag ringa i stället. Då kannske man bara kan leta upp stall i telefonkatalogen o ringa runt :)

fast dom har ju inte numret till alla stall bara ridskolor.. vet någon vart man kan söka på olika stall med hemsida i olika städer?

kolla på ridsportsförbundets hemsida, de har klubbar som inte är ridskolar också i sina listor. Sen kan du ju fråga på ställen du ringer till, ifall de vet någon som behöver hjälp.

tack!! :) (måsste skriva 10 tecken suck)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 702
Senast: Enya
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 426
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5