Min sambo och jag bor i norra Sverige och älskar naturen och årstidsväxlingarna men på tok för långt från hovslagare, veterinärer, tränare, ridhus, foderleverantörer och framförallt likasinnade. Att ha egen gård är kul - men många gånger känns det som att all tid läggs på att sköta allt runtomkring hästarna - och vad blir lidande? Jo, träningen! Den blir av då vädret, föret och tiden passar, dvs på tok för sällan. Nu vill jag flytta söderut där förutsättningarna är bättre både för hästhållning och trädgårdsarbete - men jag har ingen aning om vart. Jobbmässigt kan både jag och sambo bosätta oss var som helst.
Vi vill inte bo vid havet (blåser för mycket, för dåliga vintrar).
Vi vill bo lugnt och lantligt - men ändå inte för långt från civilisationen. Växtzon 5 eller lägre, nu bor vi typ på tundran...
Drömmen är ett stort, fint hus en bit från grannarna, med stor trädgård till sambon och möjlighet att hyra in hästarna på närliggande stall med ridhus där det finns lediga tider...
Kom igen! Tipsa oss! Du kanske bor på bästa stället? Berätta!
Vi vill inte bo vid havet (blåser för mycket, för dåliga vintrar).
Vi vill bo lugnt och lantligt - men ändå inte för långt från civilisationen. Växtzon 5 eller lägre, nu bor vi typ på tundran...
Drömmen är ett stort, fint hus en bit från grannarna, med stor trädgård till sambon och möjlighet att hyra in hästarna på närliggande stall med ridhus där det finns lediga tider...
Kom igen! Tipsa oss! Du kanske bor på bästa stället? Berätta!