Vart hittar man språk kurser?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Ja som frågan i rubriken lyder, vart vänder man sig om man vill lära sig ett nytt språk? Det är inget jag behöver i yrke/utbildning utan jag vill lära mig för att kunna prata med nyblivne sambons släkt.

Sv: Vart hittar man språk kurser?

Ja som frågan i rubriken lyder, vart vänder man sig om man vill lära sig ett nytt språk? Det är inget jag behöver i yrke/utbildning utan jag vill lära mig för att kunna prata med nyblivne sambons släkt.
Kolla bland studieförbunden. Utöver Medborgarskolan som Mitrolle nämner så har både ABF, Studieförbundet Vuxenskolan och SENSUS språkkurser på kvällstid.

Bor du nära ett universitet eller högskola så har många av de kurser i språk. Det fina är att det är gratis på universitetet, det lite jobbiga är att det är en snabb takt och man behöver plugga på för att klara kursen.

Jag tycker studieförbund är bra om man vill lära sig prata och använda språket i vardagen.
På universitet är min erfarenhet att det är mer teoretiskt, mer grammatik och info om hur språket är uppbyggt. Bra om man vill bli språklärare, tolk etc men jag tyckte det var bättre med studieförbund om man läser för skojs skull.
Så det beror på vad du är ute efter.:)

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 673
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 070
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 469
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 993
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar