vart hittar jag en svängel?

Josssefine

Trådstartare
Jag har renoverat en rockard, dock finns det ingen svängel på den, och jag söker nu en.

vet att det finns på driveout, men de kostar skjortan inkl frakt, vet ni kanske något som tilverkar dem?

hade jag bara känt en som svetsade hade problemet varit löst:S

Sv: vart hittar jag en svängel?

DriveOut har, jättefina, olika fästen.

ja men det vet jag, men vet ni kanske något annat ställe? kanske något som tillverkar dem själv?

Hör med Mats på Tidaholmsvagnar.
Kolla även på deras hemsida, de brukar ha reservdelar och begagnade delar till salu.

vet att det finns på driveout, men de kostar skjortan inkl frakt, vet ni kanske något som tilverkar dem?

Svängel 300 kr + frakt 150 kr tycker inte jag är särskilt dyrt?

Jag har visserligen tillverkat egna svänglar, men svetsen kostade som en hel garderob med skjortor... Och har man inte något passande järnskrot hemma så kostar ju materialet en del också.

den jag ska ha som ska passa min vagn kostar 399+150 kr.. det tycker jag är dyrt iallafall:S

Du kan inte tillverka en i trä då? En rejäl rundstav i bra kvalitet borde kunna funka.

Konstruktionsstål kostar ofta sådär en 20-30 kr per kg... sen tillkommer kapning, slipning (för en ordentlig svetsfog så ska ytorna slipas ner till 43 grader), svetsning, ev slipning av svetsprut etc och lackering - 300-400 är inte superbilligt men är inte heller så särskilt dyrt i sammanhanget.

Betala och förträng, annars blir det till att lära sig att svetsa själv men en ordentlig svets kostar från någon tusenlapp upp till några tiotusenlappar.

nej, men de gör ju massor med sådanna, men det blir väl din taktik, köpa och förtränga det:P:P

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 584
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka