Vart har ni telefonen?

Sv: Vart har ni telefonen?

När jag rider och inte har några fickor så använder jag en liten magväska. Har en tunn magväska som man både får plats nycklar o telefon i.

Har en Samsung Galaxy sII. Ganska stor och får inte plats i ridbyxfickan.
Har en mobilväska som jag hänger runt halsen och stoppar sen innanför tröjan/säkerhetsvästen.
Funkar kanon och telefonen är lättåtkomlig om olyckan skulle va framme

Jag vill ha mobilen med då jag rider. Jag rider hyfsat ofta ensam och en del på hästar i problemlösarsyfte i skarpa situationer. Då vill jag ha möjlighet att ringa efter hjälp om olyckan skulle vara framme.

Jag har en Iphone som inte får plats i några ridbyxor tyvärr. Värdelöst!
Nu på sommaren rider jag en del i linne. Då har jag mobilen i min sportbh.
Kallare årstider har jag mobilen i andra kläder med fickor.

Jag har testat sån där som man sätter mobilen i på armen. Men jag tycker den stör lite. Någon tipsade mig om att sätta den kring underskänkeln. Det kanske jag får testa.

Att ha en väska i bältet funkar skitbra tills den dan du ramlar av och slår i telefon+höft i en sten :angel: Ja det gjorde ganska ont haha
Det var ju en aspekt jag inte tänkte på förstås.

Jag har telefonen i en "stumpa" och så stoppar jag ner den i bhn om det är riktigt varmt annars jag jag alltid en tunnare jacka på mig, har skrapat upp armarna alldeles för ofta.
Eftersom de alltid påpekar att man inte får förvara telefonerna för varmt har jag inte vågat mig på att stoppa den i BH:n. Det blir ju jättevarmt där. Dessutom har jag inte alltid BH på mig, så det är ingen lösning för mig.
Det enklaste är nog att se till att ta ridbyxor med blixtlåsficka när jag rider ut. :) (jag har en HTC Wildfire S och den är inte så stor. Den får lätt plats i fickorna)

Jag vill ha mobilen med då jag rider. Jag rider hyfsat ofta ensam och en del på hästar i problemlösarsyfte i skarpa situationer. Då vill jag ha möjlighet att ringa efter hjälp om olyckan skulle vara framme.

Jag har en Iphone som inte får plats i några ridbyxor tyvärr. Värdelöst!
Nu på sommaren rider jag en del i linne. Då har jag mobilen i min sportbh.
Kallare årstider har jag mobilen i andra kläder med fickor.

Jag har testat sån där som man sätter mobilen i på armen. Men jag tycker den stör lite. Någon tipsade mig om att sätta den kring underskänkeln. Det kanske jag får testa.

Hellre då överskänkeln, för jag slår i träden där vi rider:devil:

Har innan alltid haft mobiler som får plats i ridbyxfickan men nu har jag en riktigt stor (Htc one x). Funderade hur jag skulle lösa vart jag skulle ha den men av en slump så hittade jag en kopia av den här modellen (http://www.kjell.com/images/Product...golla-kameravaska-mobilvaska-burma-army-green) på Dollarstore för 20kr.

Hakar fast den i bhbandet och om jag ska galoppera stoppar jag bara in väskan i bhn för annars slänger den så mkt. Om jag inte har en taijtare tröja eller jacka så den hålls på plats ändå

Dock fick jag klippa lite i locket för att få plats med hörlursladden

Låter inte vidare bekvämt med mobilen i bh'n, och de skall ju inte utsättas för fukt. Samma problem om man har den i stövlar etc.

Jag har min i ridbyxfickan, halva sticker upp så man får tänka på att verkligen sitta rakt annars ramlar den nog ut! :p Men den stör inte och ingen risk att den får fuktskador. Funderar på ett sånt töntigt fodral, med kardborre att fästa i skärpet. Verkar ju rätt smidigt! :)

Magväska med telefon, kanske någon liten chokladbit om jag blir ute länge också.

Kör också med magväska. Fast jag har klicker och godis istället för choklad :p
Kan inte ha telefon i fickan när jag rider, tycker det är så obekvämt! Det liksom tar emot i höften då.. Har haft sån där ficka man fäster på armen, men den bara gled ner hela tiden.

Jag tycker det borde finnas ridbyxor med en ficka bak, som på de flesta löparbyxor. Det vore smidigt :)

Mina ridbyxor har en cargoficka på utsidan av låret. Praktiskt, där ryms både mobil och nycklar.

Jobbar man som problemlösare sitter man inte alltid helt still och har inte tid att vakta telefoner på glid. ;)

Om man också drar på långritter då man måste forcera svår terräng till fots och då ha full koll på häst och ev handhäst har man inte heller tid för sånt riktigt. Det bara måste funka liksom. :p

Jag kan dock erkänna att jag nu måste byta skydd på displayen för att det lossat då jag torkade bort smuts på mobilen mot ridbrallorna. Hade den inte utsatts för lite fukt borde skyddet pallat det. Så det är inte alls optimalt! Men i brist på annat tills vidare måste det funka..

*kl*

Läser tråden med intresse, har just nu en Xperia X10 mini, så den får plats överallt, har även bott nedstoppad i stöveln ett par gånger. Nu funderar jag på att uppgradera till en Iphone och då blir det mer besvärligt.

De här som hänger runt halsen, slänger de inte omkring väldigt mycket?

Har en lagom stor mobil (SE Xperia Active) så den får plats i de flesta fickorna, men har jag inga fickor eller behöver ha med mera grejer så använder jag magväska.

Jag har ficka på utsidan låret som någon annan sa, på ett par av mina ridbyxor. Annars brukar jag ha en tunn väst på mig och ha telefonen i fickan på den. eventuellt får den ligga på staketet till paddocken eller i stallet, det senare om jag inte är ensam och någon annan märker ifall jag skulle trilla av och slå mig.

Skulle aldrig klara av att ha telefonen löst runt halsen, i bhn, eller i en vanlig ficka på byxorna där tar den ju emot där man böjer vid höften. Eller i stövlarna för den delen. Men jag har funderat på en sån där lösning med att fästa den på armen, jag har en iphone.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 378
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 985
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar