Vad är bra med er hemort? Varför gillar ni just er del av landet? Bor ni kvar i området ni är uppväxta? Eller bytt område av någon anledning? Vad är ert favoritområde i landet? Nyfiken
Jag är uppvuxen i en villaförort utanför Stockholm. Det tog 15 min med pendeln in till stan och lika lång tid ut till riktiga landet där jag hade hästen.
Efter det flyttade jag till en andrahandslägenhet i en närliggande förort och sen till egen lägenhet i ytterligare annan. Jag bodde där några år och sen hyrde jag ut min lägenhet medan jag bodde på söder hos dåvarande sambo. Sen tillbaks till läggan och därefter till Enköping till jobb på tränares gård. Sen hem igen och därefter flyttade jag till kärleken på hästgård i Sörmland. Vi hyrde hus och jag boxplatser. Efter det flyttade vi till annat hus i Sörmland där jag fick eget stall.
Nu är vi särbos och jag har flyttat till en tredje hästgård utanför liten stad i Sörmland. Jag hyr ena halvan i parhus på gården och box i stallet här.
Jag trivs med naturen i Sörmland. Här har jag rätt nära till vattnet med.
Den här staden är inte mycket att hurra för om man vill ha nöjesutbud och gillar shopping. Men det finns apotek, mat, några klädbutiker etc. Och det finns en del mysiga ställen att käka/fika på runt vattnet, spec nu i sommartid.
Jag vill bo på landet har jag insett. Jag vill ha hästen "hemma", ha närhet till naturen och om jag vill tar den 1 h till Stockholm och lika länge till mina tränare.
Sen är folk väldigt trevliga här i tex affärer, hantverkare etc. Jätteskillnad mot Stockholm!
Jag kan dock sakna att inte kunna dra på spontan shoppingtur när man har en liten stund över. Och jag saknar att inte kunna spontanträffa mina kompisar som är kvar i Stockholm.
Men det bra överväger för mig.
Skulle jag flytta från Sörmland så skulle det vara till Skåne. Just för att det för mig skulle vara smart när man jobbar med häst. Killen jobbar ju mycket i DK också. Så det skulle bli lättare för oss båda att jobba mer där.
Det finns många vackra delar i Skåne! Och på västkusten öht.
Sen är jag förtjust i Stockholms skärgård. Men rent ur jobbsynpunkt blir det dumt att bo där för både mig och killen.