Vart befinner ni er?

KNUTEN

Trådstartare
Hejsan!

Jag blev bara nyfiken på vart ni befinner er med era pollar. Vilken nivå ni ligger på, hur lång tid det tagit att komma dit, vad ni fått för procent osv.

helt enkelt riktigt nyfiken :P

Själv så har jag inte någon egen polle att sticka ut att tävla på. Men jag letar på. Just nu så tävlar jag iaf en unghäst i lc/lb. Under senaste tävlingen fick vi 52% men vi jobbar på det. ;)

Så hur går det med era pollar? :laugh:

Sv: Vart befinner ni er?

jag tävlar lite dressyr bara för skojs skull, rider mest hopp o fälttävlan annars! men rider allt ifrån LB:1 till msvB:2 på allt mellan 45-70%...lite roligt att rida nya program o se va hästen går för, sen gå ner o rida nåt lättare igen. har en väldigt ojämn häst så kan få bättre procent i en msv än i LB på samma tävling med samma dommare:confused:

Jag rider La dressyr. Har startat La:2 och Lag-03 som högst. Har ridit lag -03 på drygt 60%:cool: och LA:1 på 67% som högst. Högsta procenten jag har haft i LB är 71% tror jag :crazy:
Som lägst har jag ridit på 57% tror jag :o
I vår ska jag debutera LA:p1 med mål att rida på över 62% , men vi får se hur det går med det....
Har haft min D-ponny i ett drygt år nu. Han gick LA dressyr innan jag fick honom också men det är först nu som han börjar bli starkare o statigare i formen, vi kämpar på!!

Hej!

Har en kille som är riden i 1½ år med mycket motor som blir spänd när vi tävlar och kommer till nya ställen. Vi miljötränar så mycket det bara går och han blir bättre hela tiden.
Började på 50% i LB i vintras och ligger nu strax över 60% (samma domare). Har målet inställt på 70% framöver. Förhoppningsvis framåt hösten men det vet man aldrig hur det går. Men det är LB det och förhoppningsvis kommer vi längre än så :D Den som lever får se.

Med min numera 9 åring (tiden går fort!) går det mycket bra, på hemmaplan. Efter fyra års tragglande med dressyr går han nu riktigt fint och jag vet att han kan konkurrera med storhästarna på tävlingar men när han väl är på plats är allt annat mycket mer intressant än jag :angel: Tre tävlingar: LC:2 x 2 ca 55 % LB:2 51 %.

Med min nya som jag köpte förra veckan, en treåring går det bara uppåt hittills. Tömkör mycket och han trampar på så fint, lång och rund i formen. Har även ridit lite dressyr uppsuttet och det går minst lika fint så jag ser fram emot när jag kan börja rida mer!

Hejsan!

Jag blev bara nyfiken på vart ni befinner er med era pollar. Vilken nivå ni ligger på, hur lång tid det tagit att komma dit, vad ni fått för procent osv.

helt enkelt riktigt nyfiken :P

Själv så har jag inte någon egen polle att sticka ut att tävla på. Men jag letar på. Just nu så tävlar jag iaf en unghäst i lc/lb. Under senaste tävlingen fick vi 52% men vi jobbar på det. ;)

Så hur går det med era pollar? :laugh:

Vi tävlar på LAnivå, ska om två veckor ut på vår första regionala och rida LA6 bla. Ska bli jättespännande verkligen!
För två år sen var regional tävling(la5-la6 syftar jag på mest) för vår del otänkbart, förra året skulle jag kunna gett ej ut i slutet på säsongen om det fanns chans för det och iår känns det ännu bättre. Kanske tom rider några msv-b lite senare, för skojs skull. Men vi får se, hästen har inte alla förutsättningar (liten korsning newforest-vbltravare..)så då blir det för egen erfarenhets skull.

Innan har vi tävlat lc-lb enstaka la och legat på 60+%, men däremot tränade jag aldrig dressyr då, då var det hoppning som gällde.
Men så för ett år sen testade jag en ny dressyrtränare och sen blev jag fast. nu vill jag bara rida dressyr:p Så det har hänt en hel del på det här året.
Tilläggas kan väl att hästen i grunden är välskolad och mycket väl grundriden och lydig. Då är det inte lika svårt att komma vidare bara man lägger ner lite energi på det.
Nu brukar vi ligga på runt 70% i lbklasser och runt 65% i la. +- förstås.

Ligger på LA nivå i dressyren.
Har haft pollan i 1,5 år och innan dess har hon fått stryk, varit vandringspokal och ridskoleponny, så hon kunde ingenting, inte ens galoppera.
Debuterade LA:1 för några veckor sen med 63,16%.
Tävlar LA hoppning också.
Målet är att komma upp i LA:P1 i år.

jag o pållen ligger väl typ på LC-nivå just nu, vi ska debutera i helgen! :eek: :o :D

har själv utbildat honom i ca 1,5 år (när jag började var han en 16-årig skogsmulle ;)). men vi håller på med skänkelvikning, öppna o sluta. detta mest i skritt, men vi nosar på att klara det i trav också! han behöver lite mera styrka. kan även nu fatta galopp från skritt, han är så duktig! :love:
balansen o formen i galoppen är inte riktigt befäst, men det kommer. tyvärr börjar det nu mest bero på mig, för jag är ingen toppryttare :crazy:

målet är att komma så långt i utbildningen som möjligt o ha det roligt på vägen! tävlingen ser jag som en rolig grej, är absolut inte ute efter att vinna :rofl:

Senast ändrad:

Jag och pållen tävlar på LB-LA nivå. Det är tredje säsongen vi är ute nu. har haft hästen i 9 år men det är först på senare år vi har börjat träna på allvar och som det har släppt någorlunda för oss. Innan hade inte riktigt det tränings- och tävlingsintresset.

Personliga procentrekord ligger på 70,33 i LB och 64 i LA.

:)

Ja vart jag ligger vet jag inte riktigt. Ska starta en lb1 snart men om vi överhuvuetaget kommer lyckas genomföra programmet återstår ju att se. Vi försöker bara skaffa lite rutin nu. När vi tränar har vi väl kommit så pass att jag kan kontrollera alla gångarterna något så där. korta och länga steg osv. Kör lite på skolor och så där nu med, Frammåt går det i alla fall även om man hamnar 10 hack bakåt så fort vi är på tävlig och pållen ska larva sig med bockningar och stegringar :)

Jag rider endast på ridskola (Lc-Lb nivå) men är så löjligt stolt över min sköthäst (dvs jag rider honom inte) att jag bara måste få skryta lite :p

Ägaren/Ryttaren köpte honom som fyraåring och då var han endast sutten på. I lördags fyllde grabben 8 och firade det hela genom att ta en 4:e placering i MsvB:4 (nästan 64%) på söndagen :banana: Helt otroligt att de kommit så långt med tanke på att han har varit skadad/sjuk så mycket, riktig liten olycksfågel till häst.

Det kortsiktiga målet är förutom att hålla honom frisk, starta MsvA med godkända poäng till sommaren. Ska gå ett par MsvB till och hoppas ligga på stadigt på åtminstone 65% innan vi flyttar upp en klass. På lång sikt hoppas vi han kan gå S:t George... om inte ännu längre.

Senast ändrad:

Tja jag har nu skolat om min hopp och ft häst till ren dressyrhäst och har då lagt om träningen ganska mkt. Innan har hon tävlat upp till Msv B:3 på runt 64% och nu har jag inte tävlat sedan hon blivit ren dressyrhäst. Inte alls säkert vi kommer få högre procent än , jag har ändrat ganska mkt i hennes träning och det tar ett tag innan det blir befäst så inga missförstånd uppnås. Kvaliten är avsevärt bättre på det mesta men det fattas styrka för att uppnå på tävling.

Jag satsar absolut på GP med denna häst men kommer jag till Int.II är jag väldigt nöjd. Hon kan i stort sett alla rörelser upp till GP var för sig utom möjligtvis bytena i varje men det svåra är ju att få det att funka i ett program.

int.I kommer vi iallafall fixa inom en snar framtid (ett år) sen kan det ju ta 4 år till för att få till det i int.II det vet man ju aldrig.

Jag har haft min tjej sedan juli förra året och jag kan tänka mig
att vi tillsammans ligger runt LB nivå.

Vi har gjort 2 tävlingar tillsammans än så länge. 1 i höstas och 1 förra veckan :) I höstas låg procenten på i LC:2 ca 59 % och i LB:1 ca 56-57 %. Förra veckan fick vi i LC:2 ca 68 % och i LB:1 71,3 %, så vi har utvecklats tillsammans en del. :laugh:

Nästa vecka ska jag starta vår första LB:2 och mitt mål är att vi ska ta oss runt med godkända poäng. Jag tävlar endast nu i vår för att få in rutin och träna Gardenia i nya miljöer - hon är ganska lätt påverkad av hur miljön är på olika platser.

Mitt mål till nästa år är att ligga på i alla fall LA nivå och mitt stora mål är att en dag kunna starta Medelsvår klass :D

Jag är handikappryttare och rider SM i den disciplinen, men på "vanliga" tävlingar rider jag LC/LB även om min tränare tror att vi kan ut och rida åtminstone LA:1 (jag är bättre på korta banor), vi gör byten, ökningar och annat roligt, men iom min skada är vi rätt begränsade ändå.

Hur lång tid det tog att komma dit? haha, SM var min första tävling på hästen, Vi kvalade i första starten dagen innan själva SM:et, så det var lite en chansning att åka dit. Jag var iofs redan kvalad, dock inte ekipaget.
Vi ligger mellan 60 och 75% på tävlingar, vi har iaf aldrig fått under 60% (trots felridningar och annat konstigt).

Kan tillägga att hästen har en grym utstrålning och säkert skulle få bra procent med en nybörjare i sadeln, dvs äran är inte min.

Senast ändrad:

Hej hej!

Jag befinner mig på S:t George/Msv a nivå. Har dock bara hunnit starta det 3 ggr med 63% som högsta. Just nu har hästen vilat sen nov p.g.a skada, men hoppas kunna börja tävla i höst igen.

Rekordet i Msv är 73%:P

Jag tar förra ponnysarna, eftersom nuvarande har jag bara haft i två månader men han ligger på gränsen till LA nivå(utbildad som 4åring i princip, antar att han aldrig gjort rörelser förrän han kom till mej), men han är väldigt sån liksom, vill han inte så går det inte. Är i en sån period med honom nu, och det är INTE kul, bockar eller stegrar (HÖGT!) så fort det blir so han inte vill..
oj nu kom jag bort från ämnet.:o

men min c-ponny red jag upp till msv a fälttävlan på (ja det är ju dressyr där med :grin:), och LA dressyr. Hon hade itne så bra gång så det låg väl på 60% kanske, kommer inte riktigt ihåg..

med andra d-ponnyn (lämnade tillbaks den första efter ngn månad), red jag LA på runt 70%, vann i princip varenda tävling :D. och då hade jag haft honom i 6mån-1år och han gick bakom hand och var ionte alls in när jag fick honom ..

Jag ligger på LB-nivå, börjat nosa på LA.
Har haft min ponny i drygt 1,5 år. Red några år innan dess, men inte på mer än klubbtävling. Vi tävlade mest hoppning i början och hästen har bara tävlat hoppning innan (LAnivå) men har mer och mer förstått tjusningen med dressyr :love:

Vi har än så länge hunnit med att starta 2 lokala dressyrtävlingar och som bäst haft 64% i LB:3. Har ridit en LA:1 på klubb oxå. Ponnyn har mkt bra gång och har bla fått 8: or på mellantraven :d

Jag har en fälttävlan-/hopphäst som jag rider lite dressyr på bara för att han ska få komma ut lite. Han går väl på LA-nivå hemma, jättefin och stadig men på tävling blir han jättespänd och tycker allt är jätteläskigt :p Har kommit runt en LB med 50% iaf ;) Men vi kämpar på! Målet är att rida bra dressyr i fälttävlan i alla fall. Sen får vi se hur det blir med den "riktiga" dressyren.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 522
Senast: Mia_R
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 735
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka