Vart är världen på väg?

Sv: Vart är världen på väg?

alla alkisar som jag ser som har hund här (götet) är hur fina som helst, stora schäfrar och vissa blandisar kanske men dom är så välvårdade och lydiga och snälla trots att ägarna ser ut som ök som inte kan ta hand om sej själva, men uppenbarligen tar dom hand om sina hundar iallafall.

Sen finns det en viss alkis här i GBG som har en groenendal. Stora liggsår på armbågarna och de brukar hälla öl i hundens vattenskål. Mager och rufsig hund. Men likväl följer den sin husse som en skugga överallt.. :crazy:

Får jag fråga vad detta har med bruksblandrasaveln att göra? :confused:

Det har att göra med att detta bara är ett av många tragiska öden en bruksblandis råkar ut för:cry:
Jag har sett både högt och lågt vad gäller hundhållning hos missbrukare men det var inte dit jag ville komma! Lika illa är det för alla stackars blandrashundar av div bruksraser som säljs till familjer med noll hundkunskap som: Trevliga familjehundar:confused:
Som sagt.. Detta var bara ett öde!

Sen finns det en viss alkis här i GBG som har en groenendal. Stora liggsår på armbågarna och de brukar hälla öl i hundens vattenskål. Mager och rufsig hund. Men likväl följer den sin husse som en skugga överallt.. :crazy:

Är inte hundar helt fantastiska?!

Eller korkat trogna!
En anledning till att samhället skall hålla stenkoll om de skall godkänna rehabiliteringshundar.
PL

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 164
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 532
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Att man ska se upp med att lämna hunden i bilen sommartid vet väl alla som har hund? Men hur är det med att lämna hunden i bilen under...
2
Svar
31
· Visningar
4 000
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 377
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023