Bott på Öland och jag håller helt med, jättelätt att hitta överallt. Vägen som går runt typ hela ön än fantastisk för att kunna ta sig fram.
Funkar i fjällvärlden också, så länge du är i Sverige är fjällen västerut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bott på Öland och jag håller helt med, jättelätt att hitta överallt. Vägen som går runt typ hela ön än fantastisk för att kunna ta sig fram.
Sen de byggt om E4 är det ju bättre. Men mellan Skellefteå och Umeå är det ju fortfarande i princip omöjligt att köra om, kurvigt och enkelfilit.Jag skulle nog vilja säga hela E4 från Gävle och norrut... E45 norrut från Ytterhogdal är inte så upphetsande heller (kanske från Vilhelmina, där börjar den bli rätt fin).
Efter att ha nästan gått vilse i lilla Oviksfjällen när jag bodde där vill jag säga nej.Funkar i fjällvärlden också, så länge du är i Sverige är fjällen västerut
Efter att ha nästan gått vilse i lilla Oviksfjällen när jag bodde där vill jag säga nej.
Sen de byggt om E4 är det ju bättre. Men mellan Skellefteå och Umeå är det ju fortfarande i princip omöjligt att köra om, kurvigt och enkelfilit.
Tänk hur det var innan när man skulle in i Iggesund och TierpDet är helt j-la otroligt att E4:an norrut är så kass (sträckan du nämner samt kring Jättendal innan Sundsvall ).
Den har väl aldrig varit så svår? Jobbig för de som bor längs med den när det är mkt trafik och svårt att komma ut men i övrigt så är den ju snäll. Smal, mkt trafik men i inga möjligheter att köra om så det är inte så komplicerat
Angående vänstertrafik så tycker jag det största problemet är att ha växelspaken plötsligt på fel sida, som då ska opereras med fel hand. Tur jag är vänsterhänt.
Angående vänstertrafik så tycker jag det största problemet är att ha växelspaken plötsligt på fel sida, som då ska opereras med fel hand. Tur jag är vänsterhänt.
Själva vänstertrafiken tycker jag man adopterar ganska ögonblickligen, till och med i rondeller.
Där skall du inte köra bil, du skall låta någon köra dig i limousinAh. Ja mig skulle det inte förvåna om jag var mitt i smeten. Jag var nära slottet iaf
Det är stor skillnad på om man vet hur man skall köra. Då kan man planera och byta fil tidigt, och slipper sitta och leta efter skyltar när man har tät trafik runt sig. Fast man lär sig kanske aldrig vägarna i en stor stad utantill på samma vis som i mindre städerJag som är upplärd med att köra i Göteborg och kör kors och tvärs genom stan flera dagar i veckan är ju tydligen ganska härdad, enligt denna tråd. Jag tycker inte heller det är en jättesvår stad att köra i, man får ju helt enkelt vara inställd på att ta det lugnt och inte ta någon trafiksituation för givet, vilket ju är ganska standard bakom ratten.
Däremot kan det ju vara lite av en vem-vill-bli-miljonär-situation att försöka läsa skyltarna. Vips som det är så hamnar man på en av broarna när man egentligen bara ska norrut och när det skyltas oslo fast man kör i södergående riktning och malmö när man kör i norrgående riktning kan förvirringen lätt infinna sig. Väldigt mycket "ska du vänster? ta då höger! Ska du norr? Kör söderut!"-situationer. Ska jag mellan vårt hem i Örgryte och mina föräldrar i Vasa kör jag i princip inte på samma väg en enda gång beroende på om jag kör dit eller hem, eftersom de är så mycket enkelriktningar och speciallösningar att jag får ta helt olika vägar.
När där jag bor är det dessutom standard att trafikljusen är ur funktion i flerfiliga fyrvägskorsningar. En riktig fröjd.
Jag slog igång vindrutetorkarna varje gång jag skulle blinka.Angående vänstertrafik så tycker jag det största problemet är att ha växelspaken plötsligt på fel sida, som då ska opereras med fel hand. Tur jag är vänsterhänt.
Själva vänstertrafiken tycker jag man adopterar ganska ögonblickligen, till och med i rondeller.
Jag bodde 2002-2006 så förhoppningsvis är det bättre nu.Bussfilerna genom rondellerna kan ju vara lite spännande. Nån kanske komemr ihåg min tråd om att byta kofångare på en Citroen?
Annars tycker jag att det går rätt bra, stan är ju så liten. Men så har jag ju bott i krokarna i 10+ år nu.
Kan den vara värre än sträckan Karlshamn - Tingsryd?Kan också lägga till Sveriges tråkigaste vägsträcka. E4 mellan Skellefteå och Umeå. Man får inget adrenalinpåslag direkt (om det inte hoppar fram en ren vid Ånäset), mer att man dör av tristess. Ingen rolig körupplevelse iaf.
Trafiken/vägarna leds om/dras om/ändras stup i kvarten, mycket på grund av den enorma graden av byggande i stan. Vissa avfarter och vägar stängs ex. av i flera år, andra leds om i några veckor, en väg där du tidigare bara fått svänga vänster får du plötsligt bara köra fram i, för att en vecka senare bara få svänga höger.Det är stor skillnad på om man vet hur man skall köra. Då kan man planera och byta fil tidigt, och slipper sitta och leta efter skyltar när man har tät trafik runt sig. Fast man lär sig kanske aldrig vägarna i en stor stad utantill på samma vis som i mindre städer