Varning! Hundägare i Göteborg, Tynnered

vallhund

Trådstartare
"VARNING!!!

Vill utfärda en kraftig varning till alla hundägare i området Tynnered.
Under natten har ungdomar roat sig med att slänga ut mängder med köttbullar som de prepererat med råttgift. De finns i Grevegårdsområdet och lite varstans här. Ett par hundar har redan dött.
Bäst låta bli den riktiningen över huvudtaget, och håll koll på vad era hundar får i sig och tuggar på. vet ej än om polisanmälan gjorts men olyckan är ju redan ett faktum!

Sprid vidare"
Postat på AoH
Sanningshalten oklar, kommer från FB

Sv: Varning! Hundägare i Göteborg, Tynnered

Fan vad man blir arg på såna idioter. dom har ju absolut ingen som helst vinning på det själva heller!

Frågan är ju när det hände.

Jag såg att flera av mina vänner hade ovanstående i sin status för 4-5 dagar sedan.

Konstigt nog har det inte stått ett ljud om det i media vilket gör att jag tolkar det som en skröna.

Har heller inte hört talas om att någon fått åka till veterinär för ovanstående. Har en hel del släkt o vänner i Västra Frölunda (där Tynnered ligger) som har hund o ingen av dessa har sänt ovanstående vidare.

Fan vad man blir arg på såna idioter. dom har ju absolut ingen som helst vinning på det själva heller!

Såna här varningar dyker upp då och då, och ingen vet varifrån det kommer...

Mina hundar får inte äta saker de hittar på marken ändå (och låter faktiskt bli) så jag hade inte haft några problem med att gå den rundan ändå om jag nu bodde där...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka