Varning för djursamlare!!

millan30_228

Trådstartare
Jag fick detta mail av en god vän för några minuter sedan. Hon i sin tur hade fått detta av en vän som igår hade drabbats av att en såkallad djursamlare som försökte köpa en valp av honom. Vill sprida detta för att inte några hundar ska råka illa ut. Sätter inte ut något namn på personen utan om det är någon som vill ha det får ni Pm´:a mig. Mailet löd!

VARNING!!!!!!! Jag vill varna alla för en 'djursamlare' som misskött sina hundar (yorkar mest) till den milda grad att hon blev av med alla, ca 30 st och dessutom har djurförbud. Alla var unghanar, några fick avlivas pgav skadorna de fick av att sitta instängda i små kattburar dygnet runt! Förhålllandena var avskyvärda. Enligt henne så 'tycker inte yorkar om att gå ut'!!! Den här kvinnan rinde mig igår morse och ville köpa den sista hanvalpen jag har kvar. Det lät så bra till att börja med; hon arbetar halvtid och bor i en villa med stor inhägnad tomt, älskar att gå långpromenader i skogen och att ta hand om sina älsklingar. Jag som i vanliga fall är så godtrogen ;-) blev misstänksam dels när hon sa att hon tidigare hade haft yorkar och dels redan har två små hanvalpar. Varför vill man ha tre små hanvalpar av olika ras? En york och en tibbemix, ingen äldre än fem månader Så jag fick till slut tag på djurskyddet i den aktuella kommunen som bekräftade hela historien. De skulle dessutom göra en ny inspektion och ta hand om de hundar hon lyckats köpa redan. Den här kvinnan har alltså djurförbud, hon får inte ha något djur överhuvudtaget!!! Sälj inga hundar till henne!!! Sprid detta vidare, enligt djurskyddsinspektören köper hon vilken ras som helst, 'hon köper vad hon får tag på!!!

Sv: Varning för djursamlare!!

Det mailet har jag fått från sveriges alla hörn.
Läskigt med djur samlare faktiskt..

Låter som läkarkvinnan i Gävle som också söker Schäfer....

Det har varit min granne i flera år ...

Och ja jag tycker också att det låter som om hon är igång igen..

Låter som den dom tog yorkar ifrån som de visade på Tv.n...i hitta hem.

Var min första tanke...

jag kan verkligen inte förstå mej på dessa djur sammlare, de vill ju antagligen ha djur för de älskar dem, eller? men endå så missköter dom djuren..:confused:
förstår dom inte att djuren far illa när dom sitter i små burar dag och natt, i sin egen skit? eller tror dom att de blir väre behandlade hos andra?

(många frågetecken, och litte vimsigt.. mem men..)

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 922
Senast: Red_Chili
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 466
Senast: Mirre
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 788
Senast: Misiaczek
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat