Varning FÖr Att KÖpa Dessa Hundar

Zqathan

Trådstartare
Jag fick ett varningssamtal från ”någon”.
För 14 dagar sedan kom det in massor av chihuahua till Sverige från Spanien via centralstationen i Malmö.
Alla valparna har en hemsk hosta och en del har fått antibiotika från utländsk veterinär.
Hon som ringde är kattägare och har en granne som köpt en av dessa chihuahuor.

Jag vill dock påpeka att jag inte vet något om detta själv och att jag inte är närmare bekant med hon som ringde.
Har ingen anledning att inte tro på henne och att detta är korrekt, men har alltså bara ”hört det i andra hand”

Sv: Varning FÖr Att KÖpa Dessa Hundar

De kanske blir svårsålda:

Hm...det skulle KUNNA vara en sån hund dom just nu säljer på Blocket för under 4000:- ( I Skåneområdet).:crazy:

MEN det kan ju lika gärna vara en vanlig uppfödare som bara haft litet otur. Svårt att säga nar jag inte vet mera.

/KT

Hoppas det, så den här importen tar slut någon gång

Jag vet inte heller mer än det jag har skrivit.
Det hemska är tycker jag att de är sjuka, och vem vet vad för smitta de kan sprida #ryser#
Sedan är det självklart synd om de som köpt/köper också...
Otroligt att man köper en valp utan ett Svenskt frisk intyg ovasett pris:confused:

Ush för dessa människor, mer om denna kvinna som förmedlar bla chihuahuor från Spanien till Malmö kan man läsa på Baksidan av hundvärlden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 778
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka