@sthu Ja! Haha, när jag var liten åkte vi förbi var och varannan helg när vi skulle till vår stuga, men då fanns det bara McDonalds så det har ju verkligen växt sig stort nu med alla dessa valbarheter :D
Av någon mystisk anledning brukade jag tydligen som liten alltid klaga på hunger sisådär 15 minuter innan jag visste att vi skulle passera donkan.. trots att vi ätit innan avfärd.. ( var nog en toyaholic som liten) :angel:

Bor typ 4 mil från Värnamo och brukar mest åka dit för att shoppa på Eko och äta på burgerking, för småstadsbor som mig själv så är det en riktigt stor stad :D

Hjälp!

Jag har fått jobb i Värnamo och flyttar dit i december. Har inte varit där förr (mer än en timme på arbetsintervju) och känner ingen. Vad kan man göra där? Någon bukefalist som bor där? Vart skall man bo? Är Jönköping närmsta stad? Är det värt att pendla emellan? Jag som är från storstaden får lite panik över att det är så litet.
Så litet är det inte, lagom stor skulle jag vilja påstå, det finns mycket man kan göra där. Är å snurrar mycket i Värnamo via jobbet och det finns fina lägenheter att få tag i där också, jag personligen skulle tycka det var alldeles på tok för långt att pendla mellan Jönköping och Värnamo, tågen går inte så ofta och bussarna vet jag inte.
Men vill man in till storstan, så finns Jönköping nära och varför inte Halmstad om man vill ut till kusten m.m. Du kommer säkert att trivas, det är jag helt övertygad om. :)

Förresten välkommen till GGVV regionen. :D

Tågen går inte till Jönköping från Värnamo heller, utan det går bara till Nässjö vilket är lite meckigt :p

Det finns många bra svampställen runt om :up:

Jag hade ett bra i Villastad (det du, @AraSlei!) men nu har jag lite väl långt att åka. Funderat på att ge bort mina gamla ställen men det är lite heligt det där..

Liten not om pendla från Jönköping. Det är väl typ 7 mil, inget omöjligt avstånd. Men det lär bli dyrt! Högre hyra, kostnad för tågkort, kanske förlorad inkomst när tågen står still.. Ska dessutom passa med ens arbetstider. Flex är nästan ett villkor g för att det ska funka. Jag hade nog satsat på att bo närmare så man kan ta bilen snabbt om tåget stannat.

/Sthu, som pendlade Skara-Mölndal i ett halvår. Det var kaos.

@sthu Haha, jag blir ju lite nyfiken på vem du är nu.. :D

Det finns många bra svampställen i Villstad :up: Dock har vildsvinen käkat upp det mesta nu..

När jag åkte till Jönköping brukade de dela tåget i Vaggeryd, det hände att folk satt sig i fel vagn.

Det har aldrig hänt när jag åkt... Jag har åkt sträckan säkert 40 gånger och aldrig hört något om att det tåget jag åker med skulle gå via Jönköping. Men då åker jag ju det tåget som går Halmstad-Nässjö, så det är säkert därför :)

Det har aldrig hänt när jag åkt... Jag har åkt sträckan säkert 40 gånger och aldrig hört något om att det tåget jag åker med skulle gå via Jönköping. Men då åker jag ju det tåget som går Halmstad-Nässjö, så det är säkert därför :)

Halmstad-Nässjö tåget går inte via Jönköping, däremot finns det ett som går Jönköping-Växjö/Alvesta som stannar i Värnamo också :) Olika linjer helt enkelt!

Jag bor i Värnamo (eller ja jag bor lite utanför), jobbar på Max numera, var på ridskolan innan men vill ha mina pållar hemma som fristad och det blev lite mycket att jobba med hästar också ;) Värnamo är ganska tråkigt och litet, har bott här hela mitt liv och det är ofta rätt öde här tycker jag, det beror nog på hur man är. Jag föredrar att vara i stallet, kolla på serier, umgås med vänner och sådär och då spelar ju inte staden så stor roll egentligen.

Hjälp!

Jag har fått jobb i Värnamo och flyttar dit i december. Har inte varit där förr (mer än en timme på arbetsintervju) och känner ingen. Vad kan man göra där? Någon bukefalist som bor där? Vart skall man bo? Är Jönköping närmsta stad? Är det värt att pendla emellan? Jag som är från storstaden får lite panik över att det är så litet.

Gissar att du redan flyttat, har du hunnit landa lite nu?

Här är också en bukefalist i Värnamo, eller ja, utanför värnamo i skogen men i alla fall ;) . Jag gillar Värnamo, det är smidigt att åka dit och handla mat osv men i övrigt känns det inte som att det finns så himla mycket att göra där men har några vänner där så jag åker in ganska ofta. Jag bor som sagt ca 3 mil utanför så jag åker till Växjö om jag ska in till en större stad. Jönköping blir mest om man ska till ikea.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 539
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka