Torktumlare

Trådstartare
Hjälp!

Jag har fått jobb i Värnamo och flyttar dit i december. Har inte varit där förr (mer än en timme på arbetsintervju) och känner ingen. Vad kan man göra där? Någon bukefalist som bor där? Vart skall man bo? Är Jönköping närmsta stad? Är det värt att pendla emellan? Jag som är från storstaden får lite panik över att det är så litet.

Man kan äta pizza och gå i kyrkan. Träna/tävla hoppning och dressyr.
Jag bor i Värnamo, på Malmen, och trivs.
Det är väl ungefär lika långt till Jönköping och Växjö. Skulle inte vilja pendla, tycker Värnamo är lagom stort.

Mitt föräldrahem är utanför Gislaved, ca 4 mil från Värnamo :)
För oss är Värnamo en stad (;) ) och vi åker antingen dit, till Halmstad, Borås eller till Jönköping när vi ska göra några större shoppingutflykter. Det finns många brukshundsklubbar runt om som är aktiva :)

Jag själv kommer från Jönköping, men har några kusiner som bor i Värnamo och som trivs jätte bra!
Vet dock inte så mycket om staden förutom att där finns ett sjukhus och en massa matställen vid ena infarten från e4:an:D

@AraSlei Ha! Va kul, jag är med från Gislaved!

@Torktumlare
Jag hade inte pendlat jkp- vmo. Om det inte finns lägenhet hade jag bott någonstans utanför. Finns många små trevliga samhällen i GGVV-regionen. Undvik Gnosjö och Hestra :p

Så vad gör man i Värnamo? Tja, vad gör man inte? :D Det finns fladdermöss i Apladalen, där hängde jag halva somrarna!
Finns rätt gott om sekter i trakten om du känner för lite sånt. :angel:

@AraSlei Ha! Va kul, jag är med från Gislaved!

@Torktumlare
Jag hade inte pendlat jkp- vmo. Om det inte finns lägenhet hade jag bott någonstans utanför. Finns många små trevliga samhällen i GGVV-regionen. Undvik Gnosjö och Hestra :p

Så vad gör man i Värnamo? Tja, vad gör man inte? :D Det finns fladdermöss i Apladalen, där hängde jag halva somrarna!
Finns rätt gott om sekter i trakten om du känner för lite sånt. :angel:

Inte visste jag att det fanns så många Gislavedsbördiga här :) Jag är född och uppvuxen i smålandsstenar.

Hjälp!

Jag har fått jobb i Värnamo och flyttar dit i december. Har inte varit där förr (mer än en timme på arbetsintervju) och känner ingen. Vad kan man göra där? Någon bukefalist som bor där? Vart skall man bo? Är Jönköping närmsta stad? Är det värt att pendla emellan? Jag som är från storstaden får lite panik över att det är så litet.

Jag skulle säga att det är lite långt att pendla. Men om man känner för en tur till Jönköping så finns det iaf en trevlig (ehh, egen utsago :angel:) bukefalist där! :)

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 539
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka