Varmt vintertäcke?

Mammadutt

Trådstartare
Kort fråga, vilket täcke är det bästa när det är -20 grader eller kallare? Har ett billigt 150-kronors från granngården nu ("Dowman" tror jag märket heter) det funkar bra ner till -20. Hon har bara täcke om det är kallare än -10. Eftersom hon växer hade jag hoppats att det skulle räcka denna vinter men hon är ganska frusen efter 30 minuter ute och jag är gärna ute betydligt längre varje gång.

Tips? (om ni nu har kallare än -20 grader där ni bor :rofl: )

Sv: Varmt vintertäcke?

Har Börjes Himalaya. Räcker till minus 10/15 men nu har jag -25 vissa dagar och då har jag faktiskt ett "människotäcke" under som jag sytt om (fixat halslinning och gjordar) , det är fluffigt och supervarmt.:D Lätttvättat.

Jag tycker nog du ska satsa på en overall om hon så tydligt visar att hon fryser trots att ni rör på er :)

Hurrta har bra overaller, jag gillar deras täcken jätte mycket ..

ah.... ska kika på sån,,,, overall hade jag inte ens tänkt på att det finns... trodde det bara fanns till småkryp som typ chihuahua (min chihuahua han har förresten inte kläder hur kallt det än är dock står han gärna på en tass eller ingen alls om det är kallare än -25 hahaha)

Hurttas överaller finns iaf till en Pinscher, det är jag säker på :)

( Dom finns ju i Zagas storlek )

435b30f4-5351-4184-bd5b-c95ec7fb3fee_large.jpg

Jag kör lager-på-lager när det blir kallare. Testa att sy ett fleecetäcke att ha under det vanliga när det är riktigt kallt, gärna med maglapp.

Har Börjes Himalaya. Räcker till minus 10/15 men nu har jag -25 vissa dagar och då har jag faktiskt ett "människotäcke" under som jag sytt om (fixat halslinning och gjordar) , det är fluffigt och supervarmt.:D Lätttvättat.

Men SORRY TS, jag var liiite trött och klickade bara på "just nu i forumet".
Trodde det var en hästtråd.. (funderade på hur du kunde hitta ett så billigt täcke på granngården men..:rofl:)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 073
Senast: aramis
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka