Varmt, varmt, varmt!

Sv: Varmt, varmt, varmt!

Nej, de har ingen skog i hagen. En liten dunge med 7 st jättehöga alar är allt.

Immer

jag har en hage (av fyra) som det inte är skugga i på morgon/förmiddag. men även i dom hagar där det finns skugga så står dom ofta i solen långa stundar. så jag tror inte det är så farligt. insekterna är mkt mer plågsamma, därför har alla täcken+huvor.

men ha koll på hästen, om den börjar verka hängig så är det för varmt, är den som vanligt är det säkert ingen fara.

Jag måste erkänna att vi har våra hästar i en hage där det oxå är sol mest hela dagen. Finns även en stooor sten med lite högre buskar vid som ger lite skugga men inte så mkt som jag kanske hade velat. Men min häst står oftast ute i solen och betar. Och har även in dem ibland i den extrema (då när det var helt vind stilla) värmen och de har ett 200 l kar med vatten att tillgå hela dygnet.

Som någon annan skrev så finns det ju hästar där det är betydligt varmare än här!!;)

Liknande trådar

Hästvård Min ponny står med ett pågående fånganfall sedan en månad tillbaka. Hon har inte blivit bättre under den här tiden utan snarare sämre...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 018
Senast: Lindsen
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 312
Senast: Korven
·
Hästvård Var in en snabbis till stallet idag på dagen. Hästarna hade kommit in kanske 30 min innan. Skulle bara hämta nått med klappade om heppan...
Svar
8
· Visningar
3 551
Senast: mackan
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka