Varmt! Nån mer som har en vattengalen hund?

M

MulleMonster

Vilken värme vi har haft idag... "Kamelen" var helnöjd att få leka med vattenslangen... Badtokig är han också men grannarna säger att vi inte får komma och bada i deras pool. Men de är ju inte alltid hemma...:devil:

Ibland är de för goa!:p Någon mer med avsvalkande hundbilder?

10970548.jpg

10970129.jpg

10970919.jpg

Sv: Varmt! Nån mer som har en vattengalen hund?

Jag var och badade med hundarna på nationaldagen.

Photo_18942_446464.JPG

Photo_18942_446460.JPG

Photo_18942_446469.JPG

Photo_18942_446472.JPG

Photo_18942_446479.JPG

Photo_18942_446481.JPG

Photo_18942_446486.JPG

Inte alla som har en vattenapporterande dvärgpinscher. :angel::rofl:

Min hund går bara ut i vattnet tills det når upp till magen :p
Hon älskar när man kastar ut sten i vattnet så det plaskar, då är hon där på en gång :rofl:
Vet att jag ska ha en film på henne någonstanns..

Roja2.jpg

Ronja3.jpg

Ronja1.jpg

Jag håller precis på att lära min bebis att vatten är supermysigt :). Har en gammal barnbassäng i hårdplast där hon får plaska omkring, överöst med godis.

Andra hunden, som är lite äldre (dvs. 1,5 år ;)) tycker att vatten är superäckligt.

Amrisen älskar vatten. Han brukar kasta sig i vattet och sedan simma fram och tillbaka utan något mål, bara fram och tillbaka, haha

48740_1150760495.jpg

11651_1153817816.jpg

10398088.jpg

Knapplån.

Benjamin älskar också att leka med vattenslangen! Han kan leka hur länge som helst, och ska döda strålen så fort han ser den :D
Han har aldrig fått bada på riktigt faktiskt, förra sommaren då han var valp var jag höggravid och höll mig långt borta från allt vad stränder hette.
Och med värmen idag, så började jag fundera. Han leker gärna i timmar ute varje dag, och blir väldigt varm trots att slangen åker fram lite nu och då. Så jag packade in sonen i bilen och åkte på shoppingtur för att hitta något att svalka hundarna med!

Detta är resultatet; En MYCKET nöjd Amstaff!
Kamera%20272.jpg

Ja, och så hur vi började dagen också förstås;
Kamera%20253.jpg

Kamera%20257.jpg

Som jag fick släpa in på kvällen.. Han skulle bara leka med min sons nya plastankor och annat skoj :crazy:

Mina två badar så fort dom får chansen :D
Det är tur man bor en halvmil från havet :banana:

bilder från förra sommaren
två vildar simmar efter en pinne

båda på väg upp med samma pinne

Xera fick ge sig (kolla in raggsvansen :p)

Vad är det för ras på den mörka hunden?

Du menar denna

Hon är Shäfer, New Foundland, Bouveir och Dobberman :D
En äkta Blandis!

Den "randiga" är hennes mamma

En egen pool, vilken lycka!:p Har faktiskt funderat på ngt billigt till schäfern, men det får ju vara hyfsad storlek och inte för dyra. Hur stor är din och var köpte du den?
-------------

Den apporterande DPn ser ut att ha underbart kul!:)

Vi vaknade kvart över 8 imorse och 28 grader - pust. Nu över 30 och Kamelen har lekt med vattenspridaren en stund.

Hon brukar vara av den åsikten att ju större desto bättre. :D
Dessutom tror hon ju att hon är en dobermann så den där pinnen är ju en barnlek. :angel::rofl:

Jag har också en badgalen hund men har tyvärr inga bilder.

Jag hade tidigare en barnpool till min som jag köpte på Konsum för runt 100 kr. Men det var bortkastade pengar, det dröjde inte länge förrän han hade kraffsat sönder botten :D:angel:

Jag hittade en bild på honom i poolen, då var han ca. 5-6 månader gammal, numera badar han bara i havet.
http://s78.photobucket.com/albums/j89/Smulis/?action=view&current=Atlas168.jpg

Har lärt Agnes att hämta upp frolic från vattenskålen! :)
Det va dock ganska lätt eftersom hon älskar frolic ;)

11054309.jpg

11054311.jpg

11054312.jpg

//Mimmi

Våran kille har inte läst beskrivningen av rasen o vad dom brukar gilla/inte gilla :)

Hört mycket om huskys att dom sällan badar typ...o om dom badar så går dom ut till "knävecken".

Men inte våran kille inte...

Kom nyss hem efter att ha varit o badat. Han blir tokig så fort han ser vattnet o vet inte hur snabbt han ska komma i. Sen simmas det, o simmas, o simmas...
O man får släpa upp honom när man ska åka hem =)

/Tobbe

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
Övr. Hund Hej. Vad jan jag göra med min unghund (tik) hon har vid 1 år ålder börjat attackera vissa andra hundar. Först grannens hund som alltid...
Svar
2
· Visningar
1 589
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka