Varmt eller kallt liniment efter träningspass?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 610
W

wannehavefun

Vilket liniment använder ni efter träning?
Om ni vill ha det i förebyggande, vilket är det då?
varm eller kallt?

Sv: Varmt eller kallt liniment efter träningspass?

brukar använda Blue Lotion, det kyler först en stund, sen värmer det. Så både och I guess:D

jag använder värmande liniment på ben och rygg innan träning och och kylande(endast på ben) efter.

Även jag använder blue lotion efter träning det kyler som sagt först och förbygger inflammationer och överansträngningar och värmer sedan och sätter igång blodcirkulationen = bra mot träningsvärk.
Förutom detta brukar jag använda värmande liniment (radital) vid trötta och ömma muskler (ej direkt efter träning, utan oftast dan efter riktigt hårt ridpass)

Jag brukar använda kyllera på min foderhäst's framben för att förhindra att hennes gamla senskador ska "dyka upp" igen. :)

Blue Lotion - både :P

Kyllera på benen vid ansträngning, arnika (gel) på ryggen eller andra muskler vid behov. Nya skador kyler jag med vatten. När min häst hade slagit sitt ena framknä för ett par veckor sen kylde jag det, sen gick jag en promenad, sen kylde jag igen, sen promenera jag...hjälpte, blev inte öm, halt eller mycket svullen.

Blue lotion på senor efter ansträngande pass och arnika på Ryggen, bogen och på insidan av bakbenen.

BoT täcke 3-4 dgr/V
BoT underlägg lindas på nätterna + stallbandage.

Efter hårda träningspass kyler jag benen med vatten (Jag vet, det tar TID men jag tycker det är mysigt :love:) Och sen lindar jag med BoT när det torkat.
5 dgr/v masserar jag ryggen+rumpan med arnika gel

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Tilly_85
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 540
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
781
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka