clara123

Trådstartare
Hej! Idag märkte jag att min häst är varm på höger bak. Det är ungefär runt knät och ner. Hon är precis som vanligt, inte halt och pigg o glad. Tänker att jag låter henne vila några dagar och kyler det. Eller vad hade ni gjort? Har ni några erfarenheter av detta?

Hej! Idag märkte jag att min häst är varm på höger bak. Det är ungefär runt knät och ner. Hon är precis som vanligt, inte halt och pigg o glad. Tänker att jag låter henne vila några dagar och kyler det. Eller vad hade ni gjort? Har ni några erfarenheter av detta?
Är hon jämnvarm på båda benen?
Att kyla nya skador är aldrig fel men är det inte bättre efter ett par dagar så prata med din veterinär.

Hästar kan vara tillfälligt varma utan att det behöver vara något. Jag hade förmodligen skrittat hästen men inte gjort någon mer åtgärd. Sen haft koll om det försvinner eller fortsätter.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama