Värmeutslag?

Rosett

Trådstartare
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
 
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
Inte fett (alltså idomin) på värmeutslag, rejält med talk på brukar hjälpa mkt fortare så att det så att säga torkar ut.
 
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
Undvik hud-mot-hud och lägg en vikt kompress eller bomullstyg på längden och lägg emellan. Lufta lufta lufta. Det blir lätt svamp annars.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 979
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp