Värmesalva?!

P

Precious

Någon som vet om man vågar massera radital värmesalva på en häst med kotledsinflammation etc? Om det hjälper något eller förvärrar saken? Han har fått behandling igår av vet. Vågar man i så fall lägga badage på? Står på burken att blistring kan förekomma i samband med bandagering.

Sv: Värmesalva?!

Har hästen fått behandling finns ingen anledning att ha på liniment. Låt istället kortisonet ha sin verkan.

Sv: Värmesalva?!

Har hästen fått behandling finns ingen anledning att ha på liniment. Låt istället kortisonet ha sin verkan.

Ja det är nog bäst så. Tänkte bara om man kunde lindra eller hjälpa till lite på traven eftersom salvan är till för ömma o svullna senor, leder, muskler mm. Men jag låter nog kortisonet verka ist.

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
654
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 194
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 678
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård