Vi har 30 grader här just nu men har under ett par veckor nu haft hög värme både dag och natt, vilket jag nämnt tidigare i annan tråd
Så vi har väl lite av värmerekord för att vara Sverige!
Vanligtivs svettas jag i princip aldrig och skulle kunna vara fullt påklädd i värmen men sedan jag har morfinplåster på mig sedan 1,5 år tillbaka är en biverkning att man blir varm. Jag är så varm på vintern att jag skulle kunna ha en tunn vårjacka då
. Så jag behöver nog inte beskriva hur en ovanligt het sommar känns som då
Eftersom jag inte tror att jag ska bränna mig (vilket sker varje år och sedan glöms bort och görs om..) så solades det på stranden 2,5-3 timmar och jag är sönderbränd, så att överhuvudtaget exponera sig i solen just nu känns inte smart. Bara de 5 minuterna jag väntade på bussen igår trodde jag att jag skulle brinna upp för att det blir tio gånger varmare med en kräftröd solbränna!
Men jag är mest en vårmänniska, dock kan jag inte säga att jag längtar till höst eller vintern för det är så ruskigt deprimerande tider, bättre spara semestern och åka till solen nov, jan, feb när det är som segast.
Befinner jag mig i skugga med kall dryck och någon kall bris då och då är jag nöjd
Våra persienner är nere hela tiden och dörrar och fönster stängda under dagen vilket gör det mycket mer överkomligt. När det sedan är svalare ute öppnar vi lite överallt så det blir tvärdrag